آصفری: نجومی بگیران نمی توانند عدالت را برقرار نمایند ، عدم تحقق عدالت نتیجه انتخاب غلط است

به گزارش کوه سفید، نماینده اراک در مجلس گفت: از مسئولانی که خود حقوق های نجومی دریافت می نمایند چه انتظاری هست که بیایند و عدالت را در سطح جامعه برقرار نمایند.

آصفری: نجومی بگیران نمی توانند عدالت را برقرار نمایند ، عدم تحقق عدالت نتیجه انتخاب غلط است

محمد حسن آصفری نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، گفت: دلیل اصلی که هنوز نتوانسته ایم در کشور به عدالت نزدیک شویم این بوده است که هنوز مسئولانی بر سرکار نیامده اند که دغدغه اصلی آن ها عدالت باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه امروز بعضی برای رسیدن به قدرت، عدالت را زیرپا می گذارند و با استفاده از تبعیض، ثروت اندوزی و قدرت پروری به جایگاهی می رسند که مسئله عدالت را فراموش می نمایند.

نماینده اراک گفت: بنده معتقد هستم که مجلس شورای اسلامی می تواند گام های موثری را در تحقق عدالت بردارد، اما این مورد را باید بدانیم که مجلس به تنهایی نمی تواند این مسئله را به تحقق برساند بلکه دولت نیز باید در جهت تحقق عدالت به مجلس یاری کند تا این مورد انجام گردد.

آصفری با اشاره به مصوبات مجلس در بحث عدالت گفت: اگراین مصوبات تصویب گردد، اما مورد توجه دولت قرار نگیرد، صرفا یک دست قوانینی است که بلا استفاده مانده و فقط باعث تورم قوانین در کشور می گردد.

وی توضیح داد: اولین اقدام مجلس یازدهم که بتواند در بحث عدالت ورود کند این است که قوانینی مصوب کند که استفاده از بیت المال را برای همه مردم در دسترس قرار دهد و همه از آن بتوانند استفاده نمایند نه اینکه کسانی بتوانند با استفاده از اطلاعات محرمانه مالی و امضا های طلایی مشغول ثروت اندوزی های نامشروع شوند.

این نماینده مجلس بیان داشت: این طور نگردد که عده ای از حقوق های نجومی برخوردار باشند وعموم مردم با یارانه زندگی نمایند یا اینکه کسانی بتوانند با رانت به املاک و سود های آنچنانی دست پیدا نمایند که مردم در در حسرت خانه دارشدن باقی بمانند.

آصفری گفت: از مسئولانی که خود حقوق های نجومی دریافت می نمایند چه انتظاری هست که بیایند و عدالت را در سطح جامعه برقرار نمایند.

وی در سرانجام تاکید نمود: مهمترین علتی که هنوز عدالت در جامعه اتفاق نیفتاده این است که انتخاب های بدی انجام شده است. یعنی اگر مردم در انتخاب هایشان کمی دقت می کردند و افراد اصلح را انتخاب می کردند، شاید اکنون ما در جامعه شاهد برقراری عدالت بودیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 732

به "آصفری: نجومی بگیران نمی توانند عدالت را برقرار نمایند ، عدم تحقق عدالت نتیجه انتخاب غلط است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آصفری: نجومی بگیران نمی توانند عدالت را برقرار نمایند ، عدم تحقق عدالت نتیجه انتخاب غلط است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید