شروع عملیات لایروبی رودخانه کرگانه خرم آباد

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/لرستان مدیر منابع آب شهرستان خرم آباد از شروع عملیات لایروبی رودخانه کرگانه به طول 3500 متر اطلاع داد.

شروع عملیات لایروبی رودخانه کرگانه خرم آباد

مهرداد محمدی اظهار کرد : رودخانه های خرم رود و کرگانه جمعا به طول 15 کیلومتر در محدوده شهر خرم آباد در جریان هستند که متاسفانه در سیلاب فروردین ماه سال 1398 به علت طغیان آب از آنها باعث بروز خساراتی شدند.

وی با بیان اینکه به همین علت و به منظور آماده سازی برای راهنمایی ایمن سیلاب های احتمالی فصل بارش پیش رو، عملیات لایروبی رودخانه کرگانه از محل پل پیوستی تا پل آیت اله کمالوند به طول 3500متر در حوزه شهر خرم آباد شروع و درحال انجام است.

مدیر منابع آب شهرستان خرم آباد یادآور شد: عملیات لایروبی خرم رود سال گذشته و بعد از وقوع سیلاب به وسیله شرکت آب منطقه ای لرستان انجام شد.

محمدی اضافه کرد: باتوجه به طول نسبتا زیاد این دو رودخانه در سطح شهر هرساله شاهد تجمع حجم بسیار زیادی از زباله های شهری در آنها هستیم که ضمن ایجاد آلودگی های زیست محیطی و شرایط غیربهداشتی برای شهروندان باعث می گردد چهره این رودخانه ها از منظر شهری بسیار زشت و نامطلوب جلوه کند.

وی تاکید نمود: شهرداری خرم آباد به عنوان متولی نظافت رودخانه های داخل شهر (باستناد قانون شهرداری ها و رای هیئت حل اختلاف دستگاه های اجرایی) باید نظافت و جمع آوری زباله های شهری از سطح این دو رودخانه را که سال هاست به عنوان یکی از مطالبات به حق شهروندان خرم آبادی بوده، مورد پیگیری جدی قرار داده و به انجام برساند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1541

به "شروع عملیات لایروبی رودخانه کرگانه خرم آباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات لایروبی رودخانه کرگانه خرم آباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید