احتکار و گرانی گوشی در بازار در پی مصوبه جدید

به گزارش کوه سفید، از دیروز که ماجرای ممنوعیت واردات ورجیستریگوشی های با قیمت بیش از 300 یورو رسانه ای شد، بازار موبایل کشور متشنج شده و گزارش های منتشر شده حاکی از احتکار و خودداری از فروش گوشی های گران قیمت است. در میان سکوت مسئولان مربوطه، وزیر ارتباطات در توییتر واکنش نشان داده است. جهرمی می گوید سه ایراد جدی به این مصوبه گرفته و خواهان بازنگری در آن شده است.

احتکار و گرانی گوشی در بازار در پی مصوبه جدید

بر پایه گزارش های منتشر شده در رسانه های اجتماعی، نه تنها قیمت گوشی از روز گذشته افزایش یافته، بلکه بعضی فروشندگان به امید افزایش هرچه بیشتر قیمت ها، فروش گوشی های گران قیمت را متوقف نموده اند. در این میان خریدار می ماند و احساس یأس و سردرگمی که معلوم هم نیست تا کجا ادامه می یابد.

وزیر ارتباطات که حضور سنگینی در توییتر دارد، نسبت به مصوبه ممنوعیت واردات گوشی های گران تر از 300 یورو واکنش نشان داده است. به گفته جهرمی، وی در تماس با رئیس کل بانک مرکزی و سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، استدلال های خود را در نامناسب بودن مصوبه مورد بحث عنوان نموده است. به گفته جهرمی، قرار است با رعایت همان اولویت های تخصیص منابع ارزی دولت، در این مصوبه بازنگری گردد.

جهرمی نوشت:

ممنوعیت واردات تلفن همراه بالای 300یورو دارای سه ایراد جدی است. با رییس کل بانک مرکزی و همچنین سرپرست وزارت صمت، صحبت کردم و استدلالها را مطرح کردم. با تاکید بر ضرورت رعایت اولویتهای منابع ارزی کشور، بنا شد این تصمیم بازنگری گردد.

یک کاربر با لحن کنایه آمیز خطاب به جهرمی نوشت:

اگه صلاح میبینی داداش، انتخاب گوشی دستمون با خودمون باشه

همه این ها در حالی است که تعرفه بالای گمرک و رجیستری خود موجب گرانی گوشی موبایل شده بود.

حالا باید منتظر ماند و دید بازنگری در مصوبه ممنوعیت واردات گوشی های گران تر از 300 یورو چه نتیجه ای خواهد شد. با توجه به کمبود شدید منابع ارزی دولت، حذف کامل سقف قیمتی بعید به نظر می رسد و در خوش بینانه ترین حالت، شاید سقف 300 یورویی قدری افزایش یابد. البته همه این ها حدس است.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 785

به "احتکار و گرانی گوشی در بازار در پی مصوبه جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتکار و گرانی گوشی در بازار در پی مصوبه جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید