استعفای وزیر دادگستری کره جنوبی

به گزارش کوه سفید، وزیر دادگستری کره جنوبی در بحبوحه رویارویی با فساد خود و خانواده اش مجبور شد کناره گیری کند.

استعفای وزیر دادگستری کره جنوبی

وزیر دادگستری کره جنوبی

به نقل از خبرگزاری رویترز، چوک کوک، وزیر دادگستری کره جنوبی در بیانیه ای با اعلام خبر کناره گیری اش گفت: اصلاحات در زمینه پیگردهای قانونی، ماموریت من به عنوان یک نخبه بوده است. اما یک رویداد غیرقابل تصور رخ داد و من مجبور شدم دولت را ترک کنم.

رسوایی فزاینده فساد وزیر دادگستری کره جنوبی باعث شد موجی از اعتراضات در سراسر این کشور به راه بیفتد.

اخیرا ده ها هزار تن از معترضان در مرکز شهر سئول دست به راهپیمایی اعتراضی علیه وزیر دادگستری کره جنوبی زدند و روز شنبه نیز اعتراضات جدیدی در سراسر این کشور برگزار گردید.

فساد

منتقدان مون جائه این، رئیس جمهوری محافظه کار کره جنوبی اعتراضاتی را در مرکز شهر سئول برگزار نموده اند اما اتهامات فساد علیه وزیر دادگستری و خانواده وی باعث شده تا اعتراضاتی از سوی گروه های محافظه کار پس از استیضاح پارک گئون های، رئیس جمهوری سابق این کشور به اتهام رسوایی ارتشاء برگزار گردد.

این اعتراضات همچنین از زمان جریان اعتراضی سال 2017 که به کناره گیری پارک گئون های از ریاست جمهوری کره جنوبی منجر شد، بی سابقه بوده است. معترضان از دولت سئول خواسته اند تا اصلاحاتی را که قول داده بود، انجام دهد که شامل نظارت بیشتر بر تحقیقات دادستان ها، ممنوعیت بازپرسی های بیش از حد طولانی و محدود کردن تحقیقات است.

یکی از معترضان گفت: از اینکه وزیر دادگستری تا چه چقدر ریاکار است، عصبانی هستم. می خواهم او کناره گیری کند. مون جائه این به حرف هیچکس گوش نمی دهد جز حامیانش.

یکی از اساتید دانشگاه چونگ آنگ در سئول گفت: این رسوایی به یک درگیری سیاسی گسترده تبدیل شده است. وزیر دادگستری و مساله اصلاح پیگرد قانونی همچون کاتالیزوری برای مردم شده است تا اقدامی جامع انجام دهند چون با دیگر مسائل قدیمی هم پوشانی پیدا نموده است که شامل اختلاف نظر روی مساله امنیت ملی، اوضاع مالی و سیاسی می گردد. اما به علت وجود این اختلاف دیدگاه ها، هنوز تعیین نیست که عقیده افکار عمومی در ادامه به کدام سمت می رود.

مون جائه این به علت وضعیت نامناسب و متزلزل مالی در کشورش و بن بست دیپلماسی با کره شمالی با نارضایتی عمومی روبرو شده و مساله رسوایی وزیر دادگستری هم به افزایش نارضایتی از وی دامن زده است. بر اساس نظرسنجی موسسه گالوپ کره جنوبی، در بازه زمانی هشتم تا دهم اکتبر، میزان محبوبیت رئیس جمهوری این کشور 43 درصد شد.

مون جائه این همچنان به حمایت از وزیر دادگستری ادامه می دهد و دوشنبه به معاون های ارشد خود گفت، گرچه ممکن است افکار عمومی روی مسائل سیاسی دچار اختلاف نظر باشد اما بعید می دانم معنای آن شکاف در عقیده ملی بوده باشد.

خانواده وزیر دادگستری کره جنوبی با تحقیقات بر سر سرمایه گذاری های غیر عادی و پارتی بازی برای پذیرش فرزندانش در دانشگاه روبرو است. دادستان ها برای چهارمین بار امروز همسر وزیر دادگستری را مورد بازپرسی قرار دادند؛ وزیر دادگستری اتهامات علیه خانواده اش را رد نکرد اما بابت ناامید کردن مردم عذر خواست و گفت، هنوز به اجرای اصلاحات در دفتر دادستانی پایبند است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 121

به "استعفای وزیر دادگستری کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استعفای وزیر دادگستری کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید