اعتراض گسترده ساکنان جزایر یونان علیه سیاست های پناهندگی دولت

به گزارش کوه سفید، ساکنان جزایر اژه شرقی یونان که در معرض ازدحام شدید پناهجویان قرار دارند اعتراضات گسترده ای را علیه سیاست های پناهندگی دولت به راه انداختند.

اعتراض گسترده ساکنان جزایر یونان علیه سیاست های پناهندگی دولت

برای دریافت خدمات اقامت یونان بدون سرمایه گذاری با ما همراه شوید و به راحتی نه تنها اقامت اروپا را بدست بیاورید بلکه گامی در جهت دریافت شهروندی اروپا بردارید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اشتوتگارتر ناخریشتن آلمان، حدود یک چهارم ساکنان جزایر اژه شرقی یونان مهاجر هستند؛ حالا صبر ساکنان این جزایر یونان بعد از 5 سال بحران پناهندگان و فشار هجوم مهاجران به این جزایر لبریز شده است.

ساکنان جزایر لسبوس، ساموس، خیوس، لروس وکوس یونان روز چهارشنبه در مخالفت با سیاست مهاجرتی دولت یونان دست به اعتراض عمومی زدند. در این جزایر بیش از 42 هزار پناهجو اسکان داده شده اند و معترضان خواستار انتقال این پناهجویان به داخل یونان شده اند . این در حالی است که صندلی خواب، دستشویی و دوش حمام تنها برای 6200 نفر وجود دارد. آن ها اعلام نمودند که می خواهند به جزایر خود و زندگی سابق خود بازگردند.

یکی از معترضان اعلام نمود: ما نژاد پرست نیستیم اما دیگر تحمل این شرایط را نداریم.

به گفته پناهجویان و مقامات محلی، اردوگاه ها و کمپ های پناهندگی دیگر گنجایش پناهجویان جدید را ندارد .

جزایر یونان عملا فلج شده است و کارمندان پلیس، شهرداری ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در اعتصاب عمومی شرکت نموده اند. مغازه ها نیز در اعتراض به سیاست مهاجرت دولت یونان تعطیل شده اند .

روی یکی از پلاکاردهای معترضین نوشته شده است که اردوگاه موریا در جزیر لسبوس باید بسته گردد. در این ارودگاه 19 هزار پناهجو اسکان داده شده در حالیکه این اردوگاه فقط برای اسکان 2840 نفر پناهجو ساخته شده است .

یونان مقصد اصلی پناهجویانی است که قصد دارند وارد اتحادیه اروپا شوند. طبق گزارش سازمان ملل متحد 55 هزار پناهجو به وسیله دریا و 14 هزار نفر نیز به وسیله مرز خاکی ترکیه وارد یونان شده اند. بیشتر پناهجویان از جنگ و فقر به یونان پناه آورده اند .

گیورگیوس ستانتسوس، شهردار واتی در جزیره لسبوس اعلام نموده که خواستار رعایت حقوق بشر بوده و می گوید جزیره تحمل گنجایش این همه پناهجو را ندارد .

بر اساس توافق پناهندگان سال 2016 بین اتحادیه اروپا و ترکیه، کشورهای عضو این اتحادیه مجازند همه پناهجویانی که به وسیله ترکیه به کشورهای عضو اتحادیه اروپا می آیند را به آن کشور بازگردانند. این در حالی است که فرایند رسیدگی به شرایط پناهندگی این افراد و فرایند بازگرداندن آ ن ها به ترکیه با تعلل بسیاری دنبال می گردد .

اعتراضات ساکنان جزایر یونان بخصوص علیه سیاست های دولت بود. دولت جدید یونان وعده داده بود که مسئله بحران پناهندگان را به زودی حل خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 339

به "اعتراض گسترده ساکنان جزایر یونان علیه سیاست های پناهندگی دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض گسترده ساکنان جزایر یونان علیه سیاست های پناهندگی دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید