افشای تعداد مجروحین در پی حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی

به گزارش کوه سفید، فارس نوشت:یک منبع، بامداد امروز (سه شنبه)، در گفت وگو با خبرگزاری اسپوتنیک از مجروح شدن نظامیان آمریکا در پی حمله راکتی به پایگاه این کشور در شرق سوریه اطلاع داد.

افشای تعداد مجروحین در پی حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی

شامگاه دوشنبه، رسانه های خبری از حمله راکتی شدید به پایگاه آمریکا در میدان نفتی العمر در دیر الزور سوریه و در نزدیکی مرز با عراق اطلاع دادند.

خبرنگار اسپوتنیک در استان الحسکه (شمال شرق سوریه) در این خصوص گزارش داد که هفت تن از شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد-وابسته به آمریکا) از جمله یک عضو ارشد این شبه نظامیان، دیشب، به بیمارستان شهر الشدادی در جنوب استان الحسکه منتقل شدند.

بر اساس این گزارش، پس از رسیدن مجروحان به بیمارستان، نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان قسد بیمارستان یادشده و اطراف آن را محاصره کردند.

یک منبع نزدیک به قسد بعلاوه به خبرنگار اسپوتنیک اطلاع داد که تعدادی از نظامیان آمریکایی و دیگر نظامیان خارجی مستقر در سوریه در این حمله مجروح شده اند؛ اما تعداد آن ها هنوز تعیین نشده است.

این گزارش در حالی منتشر شده است که وین ماروتو سخنگوی ائتلاف آمریکایی در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر مدعی شد که این حمله نه خسارت مادی بر جای گذاشته و نه تلفات جانی به همراه داشته است.

پیش از این حمله، سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه ای خاطرنشان کرد ساعت 2 بامداد دوشنبه (28 ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ های 14 و 46)، واقع در 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال اجرا وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد.

حملات آمریکا با محکومیت طرف های مختلف از جمله مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق روبه رو شد. وزارت خارجه عراق هم خاطرنشان کرد: وزارت خارجه بار دیگر با این اقدام که عراق در هرگونه درگیری یا رویارویی برای تسویه حساب ها در اراضیش یکی از طرف ها باشد، مخالف خود را ابراز می نماید. این اقدام، تجاوز و نقض حاکمیت ملی و خروج آشکار از موازین و میثاق های بین المللی محسوب می گردد.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1433

به "افشای تعداد مجروحین در پی حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشای تعداد مجروحین در پی حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید