الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است

به گزارش کوه سفید، جمیعت بزرگی از معترضان در الجزائر، در شب انتخابات ریاست جمهوری، برای لغو انتخاباتی که آن را نمایش عناصر سیاسی حاکم می دانند، تظاهرات کردند.

الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هزاران نفر از معترضان در پایتخت الجزایر تظاهرات کردند و خواهان لغو انتخابات ریاست جمهوری شدند که قرار است فردا پنجشنبه برگزار گردد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، معترضان خواهان کناره گیری همه عناصر سیاسی وابسته به دولت عبدالعزیز بوتفلیقه هستند که پیشتر و در فروردین امسال (1398) در پی تظاهرات های مردمی از قدرت کنار رفت.

طبق این گزارش، معترضان می گویند با وجود عناصر دولت بوتفلیقه، برگزاری انتخابات سودی ندارد و انتخابات نمایشی است. انتخابات باید لغو و سران سیاسی فعلی از قدرت کناره گیری و ارتش را از مسائل سیاسی جدا نمایند.

معترضان امروز در پایتخت الجزایر فریاد می زدند نه به انتخابات فردا. روی پلاکاردهایی که بعضی در دست گرفته اند نوشته شده است کشور را ویران کردید.

قرار است فردا پنجشنبه، انتخابات ریاست جمهوری برگزار گردد. پنج نامزد (عزالدین میهوبی، عبدالقادر بن قرینة، عبدالمجید تبون، علی بن فلیس و عبدالعزیز بلعید) در آن رقابت خواهند کرد که هر کدام به نحوی یا با دولت بوتفلیقه مرتبط بوده یا در آن صاحب سِمت بوده اند.

از بهمن سال گذشته، هر هفته آدینه، مردم در اعتراض به طبقه سیاسی حاکم در این کشور تظاهرات می نمایند و خواهان کناره گیری تمام عناصر دولت عبدالعزیز بوتفلیقه هستند. معترضان می گویند هدف از این انتخابات، احیای نظام بوتفلیقه است.

اخذ رأی در خارج از الجزائر، از شنبه گذشته شروع شده و فردا پنجشنبه، در سراسر الجزائر انتخابات برگزار خواهد شد. قرار بود این انتخابات هجدهم آوریل گذشته برگزار گردد اما به چهارم جولای (تیرماه) موکول شد اما باز هم به تعویق افتاد و قرار است فردا پنجشنبه، 12 دسامبر برگزار گردد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 271

به "الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الجزایر در شب انتخابات شاهد تظاهرات علیه انتخابات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید