امارات نیروگاه هسته ای اش را به شبکه برق متصل می کند

به گزارش کوه سفید، مقامات امارات متحده عربی می گویند یک نیروگاه هسته ای در منتهی الیه غربی این کشور را به شبکه برق این کشور متصل کرده اند.

امارات نیروگاه هسته ای اش را به شبکه برق متصل می کند

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس خبرگزاری دولتی WAM روز چهارشنبه 29 مرداد نیروگاه هسته ای برکه در صحرای غربی این کشور در نزدیک مرز با عربستان شروع فرستادن برق به شبکه کرده است.

مقامات اماراتی علیرغم تقاضاهای مکرر اجازه دسترسی خبرنگاران بین المللی را به این نیروگاه نداده اند. سازمان بین المللی انرژی اتمی و سایر سازمان ها ناظر از این محل بازدید کرده اند. WAM فقط عکسی از کارکنان این نیروگاه درون اتاق کنترل آن منتشر کرده است.

نخستین رآکتور این نیروگاه در 31 ژوئیه (10 مرداد)به مرحله ای رسید که دانشمندان اصطلاحا نخستین بحرانی شدن (first criticality) می نامند و این هنگامی است که واکنش زنجیره ای درون رآکتور قابل انجام خودبه خودی می شود.

برنامه امارات، کشور نفت خیز عضو اوپک، این است که چهار رآکتور را در نیروگاه برکه به راه بیندازد تا 25 درصد کل نیازهای انرژیش را فراهم کند.

نیروگاه 20 میلیارد دلاری برکه بوسیله امارات با کمک کره جنوبی ساخته شده است و نخستین نیروگاه هسته ای در شبه جزیره عربستان است.

آمریکا از برنامه هسته ای امارات استقبال کرده است چرا این کشور توافق کرده است هرگز به دنبال کسب توانایی های غنی سازی یا فراوری دوباره نرود تا از توانایی به دست آوردن اورانیوم با غنی سازی بالا که استفاده تسلیحاتی دارد، جلوگیری شود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 878

به "امارات نیروگاه هسته ای اش را به شبکه برق متصل می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امارات نیروگاه هسته ای اش را به شبکه برق متصل می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید