انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه ها در کنترل غرقاب

به گزارش کوه سفید، نماینده مردم رودسر و املش از غرقاب شدن روستاهای این منطقه از شب گذشته تا امروز اطلاع داد و گفت: خسارات زیادی به منطقه وارد شده است. بارها هشدار داده ایم اما به علت ناهماهنگی دستگاه ها همیشه با بحران روبرو می شویم.

انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه ها در کنترل غرقاب

به گزارش خبرنگاران، اسدالله عباسی در جلسه علنی عصر امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: از شب گذشته تا امروز بسیاری از واحدهای تجاری، مسکونی، مزارع، باغات و منازل در رودسر و املش غرق آب شدند. در شهر رامکوه یک دهه پل ارتباطی به طول 49 متر و عرض 5.7 متر به طور کامل از بین رفته است. ارتباط برخی روستاها با سایر مناطق قطع شده است. همچنین رانش زمین و حاشیه جاده و رودخانه باعث خسارات زیادی شده است.

نماینده مردم رودسر و املش با استناد به گزارش فرمانداری ها و بخشداری های این دو شهرستان، اظهار کرد: بسیاری از روستاها خسارت دیده اند. در خود رودسر 15 نقطه ریزش کوه، دو مورد رانش زمین گزارش شده است. در چند منطقه انبارهای برنج از بین رفته اند. از وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه می خواهم که به وضعیت حادثه دیدگان رسیدگی و خسارت وارده به رودسر و املش را جبران کنید.

عباسی با بیان این که بارها در خصوص طغیان رودخانه ها این منطقه هشدار داده ایم، گفت: این رودخانه ها نیازمند لایروبی هستند. متاسفانه به دلیل ناهماهنگی دستگاه ها همیشه با این بحران روبرو بوده ایم.

نماینده مردم رودسر و املش در خصوص فراوری فندق در کشور اظهار کرد: منطقه اشکورات رحیم آباد بیش از 70 درصد فندق کشور را تامین می نماید. در سال گذشته 40 تا 50 هزار تومان قیمت هر کیلو فندق بود. یک کشاورز می توانست با یک کیلو فندق یک کیلو گوشت یا دو کیلو برنج بخرد. سال جاری اما یک کیلو فندق به پایین ترین سطح قیمت یعنی 20 تا 25 هزار تومان رسیده است. متاسفانه کشاورزان فقط در شرایط فعلی می توانند 250 گرم گوشت یا یک کیلو برنج بخرند چه کسی این بی عدالتی را پاسخ می دهد؟

وی ضمن انتقاد از وضعیت چای و چایکاری در حوزه انتخابیه، ادامه داد: قیمت برگ سبز چای و چای خشک غیرکارشناسی و ناعادلانه است. نرخ تضمینی دولت برای هر کیلو برگ سبز چای واقعی نیست، چرا که کارخانجات 1000 تا 2000 تن بالاتر از نرخ خرید تضمینی می خرند. قیمت واقعی چای درجه یک بالای 7000 تومان و درجه دو بالای 5000 تومان است.

عباسی خطاب به تیم مالی دولت، اظهار کرد: به فکر مردم باشید، واقع بینانه فکر کنید، به وضعیت کشاورزی با عینک واقعی نگاه کنید.

وی در خاتمه خطاب به محمود حجتی گفت: وضعیت استخدام ناظرین چای را تعیین و نرخ واقعی چای را به مردم اعلام کنید. آقای مصری! درباره بحث سهمیه قیر وزارت کشور فکری کنید که وزارت راه و شهرسازی برای مختل کردن پروژه ها بهانه ای نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 120

به "انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه ها در کنترل غرقاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد نماینده رودسر از ناهماهنگی دستگاه ها در کنترل غرقاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید