انفجار مرگبار در شمال سوریه

به گزارش کوه سفید، انفجار خودروی بمب گذاری شده در شهر عفرین واقع در استان شمالی حلب سوریه بیش از 30 کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت.

انفجار مرگبار در شمال سوریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های فعال در شمال سوریه از کشته و زخمی شدن شماری از افراد در انفجار خودروی بمب گذاری شده در منطقه عفرین خبر دادند.

شبکه الجسر وابسته به گروه های تروریستی در شمال سوریه سه شنبه به نقل از فعالان در این بخش از این کشور گزارش داد که انفجار خودروی بمب گذاری شده در داخل شهر عفرین منجر به آتش سوزی گسترده شده و آتش علاوه بر خودرو ها به بعضی خانه ها نیز سرایت نموده است.

بر اساس این گزارش، در این انفجار چند نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شده اند. خودرو های آتش نشانی و امدادرسانی به منطقه حادثه اعزام شده اند.

با این حال شبکه حلب تودی، التلویزیون العربی و چند رسانه دیگر به نقل از شاهدان و مقامات محلی شمار کشته و زخمی ها را 35 و 40 نفر اعلام کردند و محتمل است تلفات افزایش یابد.

تصاویر منتشر شده از این حادثه، بیانگر وجود زنان و بچه ها در حین انفجار بوده است.

این دومین انفجار در شهر عفرین در کمتر از 24 ساعت گذشته است. انفجار اولی در جاده ترنده اتفاق افتاده و به اموال مردم آسیب و خسارت وارد نموده است.

شهر عفرین و حومه این شهر بیش از دو سال است که تحت سیطره ارتش ترکیه و شبه نظامیان مسلح و تررویستی تحت امر آن است.

هنوز کسی یا گروهی مسئولیت این انفجار ها را برعهده نگرفته است با این حال محتمل است، شبه نظامیان کرد مورد حمایت آمریکا که با عملیات ارتش ترکیه مجبور به عقب نشینی از این منطقه شده اند، دست به چنین اقداماتی بزنند و این انفجار ها نتیجه تنش و درگیری بین گروهک های مورد حمایت ترکیه باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 648

به "انفجار مرگبار در شمال سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار مرگبار در شمال سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید