بروجردی: بحران تحمیل شده به سوریه برخلاف منافع امت اسلامی است

به گزارش کوه سفید، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که تحمیل بحران به سوریه به عنوان کشور اسلامی برخلاف منافع امت اسلامی است، امیدواریم ترکیه نقطه پایانی بر این وضعیت بگذارد.

بروجردی: بحران تحمیل شده به سوریه برخلاف منافع امت اسلامی است

علاء الدین بروجردی در گفت وگو با خبرنگاران، حمله ترکیه به شمال سوریه را اتفاق خوبی ندانست و گفت: سوریه کشور اسلامی مستقلی است که در طول 6 - 7 سال گذشته درگیر بحران تحمیلی از طرف آمریکا بوده است. این کشور با کوشش ارتش و دولت سوریه و کشورهایی مانند ایران و روسیه توانست بخش مهمی از مسائل ش را حل نماید پس سزاوار نبود بحران امنیتی دیگری به سوریه تحمیل گردد. در هر صورت سوریه کشور اسلامی است که تحمیل بحران به این کشور برخلاف همه منافع امت اسلامی است امیدواریم ترکیه نقطه خاتمهی بر این وضعیت بگذارد.

وی شرح داد: قطعا این خاتمه ماجرا نخواهد بود و عکس العمل دولت سوریه را به دنبال خواهد داشت. کشورهای همسایه نیز از این حرکت ناراضی هستند. دهها هزار نفر آواره و تعدادی جان خود را از دست داده اند. با توجه به مجموع این شرایط و فضای به وجود آمده در سطح جهانی علیه ترکیه به نظر می رسد دولت ترکیه از این راستا برگردد.

این عضو کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درباره نقش آمریکا در حمله ترکیه به سوریه اظهار کرد: ترکیه همواره نگران وضعیت نمودها به خصوص در کشور خود بوده است. مساله پژاک و تهدید امنیتی آنها را مطرح می کرد از آن طرف هم آمریکایی ها در چند سال گذشته با پروبال دادن به نمودهای سوریه آنها را تقویت کردند و بعد پشت نمودها را خالی کردند. آمریکا بازی بدی را در منطقه آغاز نموده البته که همواره در بحران های منطقه بازنده بوده نمونه آن بحران های افغانستان، عراق، لبنان و یمن است.

وی تاکید نمود: مساله نمودهای سوریه به عنوان بخشی از ملت سوریه به دولت سوریه ارتباط دارد و آنها باید موضوع را حل و فصل نمایند. قطعا در این بین برگزاری نشست های چند جانبه راهگشاست، نباید دست روی دست گذاشت باید کوشش کرد تا نقطه خاتمهی بر این مساله ایجاد گردد البته شرط لازم آن است که شاهد تغییر در تصمیم ترکیه باشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 128

به "بروجردی: بحران تحمیل شده به سوریه برخلاف منافع امت اسلامی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بروجردی: بحران تحمیل شده به سوریه برخلاف منافع امت اسلامی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید