تاثیر تاخیر در توافق اوپک پلاس بر قیمت نفت

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران : در پی حاصل نشدن توافق در داخل گروه اوپک پلاس در خصوص سیاست های این گروه که سبب شد تا مذاکرات به دور دوم کشیده گردد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

تاثیر تاخیر در توافق اوپک پلاس بر قیمت نفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس ،در پی عدم توافق در داخل گروه اوپک پلاس در خصوص سیاست های این گروه که سبب شد تا مذاکرات به دور دوم کشیده گردد، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 23 سنت افزایش 76.40 دلار فروخته شد. نفت برنت در اطراف بالاترین رقم حدود دو سال و نیم اخیر در حال معامله است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 26 سنت افزایش 75.42 دلار معامله شد.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام، اوپک و هم پیمانانش موسوم به اوپک پلاس، مذاکرات روز دوشنبه را پس از ناکامی در رسیدن به توافق هفته گذشته در میانه اختلاف بین عربستان و امارات از سر می گیرد.

اوپک پلاس که در سال 2020 برای مقابله با سقوط قیمت نفت ناشی از همه گیری کرونا و کاهش تقاضا، بر سر یک کاهش بی سابقه توافق کرد، در روز آدینه به افزایش فراوری حدود 2 میلیون بشکه در روز از ماه آگوست تا دسامبر 2021 و تمدید قرارداد کاهش فراوری تا انتها سال 2022 رای داد. امارات با این توافق مخالفت نموده است.

کوین سالمون، تحلیلگر StoneX گفت: بن بست کنونی، شرایط پیچیده نفت را تقویت می نماید... اما هرچه این بن بست بیشتر طول بکشد، ما شاهد مداخله تعداد بیشتری از قدرت های جهانی به علت تورم و افزایش قیمت بنزین در پمپ بنزین ها خواهیم بود چراکه این موضوعات یک نگرانی اساسی جهانی است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 28 تیر 1400 بروزرسانی: 28 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1394

به "تاثیر تاخیر در توافق اوپک پلاس بر قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر تاخیر در توافق اوپک پلاس بر قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید