تسهیلات 12 میلیونی به شرکت های حمل و نقل

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران: وزیر راه و شهرسازی از آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری خبر داد.

تسهیلات 12 میلیونی به شرکت های حمل و نقل

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محمد اسلامی در گفت و گویی با اعلام آمادگی بانک ها برای پرداخت تسهیلات به شرکت های حمل و نقل آسیب دیده از ویروس کرونا در ماه جاری گفت: این شرکت ها که شامل شرکت های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای هستند و موسسات خصوصی زیرمجموعه آن ها پس از معرفی اکثراَ پیامک هایشان را از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی دریافت کردند و با دستور رئیس جمهور باید مبالغ تسهیلاتشان را در تیرماه از بانک های عامل دریافت کنند.

وی درباره میزان سقف تسهیلات برای هر یک از شرکت ها اضافه کرد: هر فرد و شرکت بسته به حجم فعالیت، نیروی انسانی و سرمایه و نقشی که در حمل و نقل دارد تسهیلات دریافت می کنند.

آقای اسلامی با اشاره به اینکه علاوه بر شرکت های حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای، فرودگاه ها و شرکت های حمل و نقل فرودگاهی هم از ویروس کرونا آسیب جدی دیدند، گفت: شرکت های حمل و نقل هوایی و ریلی بیشترین سهم را از دریافت تسهیلات دارند و پس از آن شرکت های حمل و نقل جاده ای و موسسات و شرکت های حمل و نقل مسافری فعال تسهیلات خود را دریافت می کنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: این تسهیلات از محل منابع 75 میلیارد تومانی که دولت و ستاد ملی مقابله با کرونا برای حمایت از خانواده ها و مشاغل آسیب پذیر تصویب کرد پرداخت می شود.

وی ابراز امیدواری کرد این تسهیلات کمک کند که شرکت های حمل و نقل بتوانند سرپا بمانند و به فعالیت شان ادامه دهند و متعهد باشند که کسی را از کار برکنار نکنند.

آقای اسلامی شرح داد: اگر مشاهده شود که شرکتی نیرو های کاری خود را تعدیل یا برکنار کرده است تسهیلاتی که به آن ها داده شده و امتیازاتشان لغو می شود و تصمیمات دیگری برای آن ها اتخاذ خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پس از حمایت از خانواده ها اکنون نوبت پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب پذیر از کرونا رسیده است، گفت: اکنون رانندگان اتوبوس های بین شهری، می توانند 6 میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت از بانک های عامل دریافت کنند.

وی به رسانه ملی گفت: همزمان شرکت های حمل و نقل جاده ای می توانند 12 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند تا با پرداخت بیمه کارکنان خود، مشاغل شان را حفظ کنند و کسی بیکار نشود.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 774

به "تسهیلات 12 میلیونی به شرکت های حمل و نقل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیلات 12 میلیونی به شرکت های حمل و نقل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید