تور ارزان فرانسه: تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا

به گزارش کوه سفید، رسانه ها از برگزاری تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن استفاده از گواهی واکسیناسیون کرونا خبر دادند.

تور ارزان فرانسه: تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه ها از برگزاری تظاهرات سراسری در فرانسه در روزهای شنبه و یکشنبه علیه طرح دولت این کشور در اجباری شدن گواهی واکسیناسیون کرونا خبر دادند.

به نوشته وبگاه تودی به نقل از وزارت کشور فرانسه حدود 48000 نفر در تظاهرات علیه طرح اجباری شدن گواهی واکسیناسیون کرونا که در سراسر این کشور برگزار گردید، شرکت کردند. حدود پنج هزار نفر تنها در روز شنبه در پاریس مرکز فرانسه تظاهرات کردند که دوازدهمین شنبه متوالی تظاهرات علیه مجوزهای بهداشتی بود.

شنبه گذشته هم حدود 64000 نفر در سراسر فرانسه تظاهرات کردند و 7200 نفر معترض در پاریس تجمع کردند. در این تظاهرات نیروهای پلیس و امنیتی برای پایش اوضاع حضور داشتند.

در ماه ژوئیه، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه مجموعه ای از محدودیت های تازه را برای مهار شیوع کرونا اعلام نمود که از جمله صدور گواهی واکسیناسیون کرونا بود که نشان می دهد فرد یا واکسینه شده یا نتیجه آزمایش کووید - 19 او منفی است.

پیشتر، گواهی واکسیناسیون کرونا تنها برای حضور درموزه ها، تئاتر، سینماها وهمه رویدادهای عمومی که بیش از 50 نفر در آن شرکت می کردند، احتیاج بود. از 9 آگوست به این سو همراه داشتن گواهی واکسیناسیون کرونا برای حضور در رستوران ها، مراکز خرید، هواپیماها و قطارها اجباری شد.

این اقدام نارضایتی گسترده ای را بین شهروندان فرانسوی به همراه داشت و از آن به بعد هر هفته اعتراضاتی به این اقدام صورت می گیرد.سخنگوی دولت فرانسه گفته است که دستگاه اجرایی در نظر دارد استفاده از گواهی واکسیناسیون کرونا را تا تابستان 2022 برای خود محفوظ بداند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1510

به "تور ارزان فرانسه: تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان فرانسه: تظاهرات سراسری در فرانسه علیه اجباری شدن گواهی واکسن کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید