خبرنگاران آخرین خبر از ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) پایتخت

به گزارش کوه سفید، تهران- خبرنگاران- شهردار تهران درباره آخرین اقدامات نهاد متبوعش برای قرار دریافت خیابان ولیعصر(عج) در فهرست میراث فرهنگی دنیا، گفت: آنچه که تا به امروز برای این امر اجرا شده، تدوین ضوابط و ورود به لیست دبیرخانه ثبت دنیای است.

خبرنگاران آخرین خبر از ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) پایتخت

پیروز حناچی روز آدینه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: تکمیل پفراینده تمام آثاری که خواهان ثبت در فهرست میراث فرهنگی جهانی هستند، فرآیند طولانی و خاص مربوط به خود را دارد و اکنون این فرایند در مورد خیابان ولیعصر نیز سپری می شود.

وی اضافه نمود: آنچه که تا به امروز برای ثبت جهانی خیابان ولیعصر صورت گرفته تدوین ضوابط و ورود به لیست دبیرخانه ثبت جهانی است.

حناچی گفت: فرآیند در نوبت ثبت قرار دریافت و تکمیل پفراینده نیز در دست اجراست و همانگونه که قول دادیم، کوشش می کنیم تا به نتیجه برسد.

شهردار تهران گفت: بخشی از اقدامات مربوط به این موضوع که از مسئولیت های مدیریت شهری محسوب می شود، تکمیل پفراینده است و بخش دیگر آن مربوط به دبیرخانه جهانی است.

وی اظهار داشت: کارشناسان دبیرخانه جهانی مستندات و مدارک ارائه شده در مورد خیابان ولیعصر(عج) را آنالیز می نمایند و در صورت تصویب موضوع از سوی آنان، مراحل بعدی ثبت انجام می شود.

حناچی ادامه داد: خیابان ولیعصر یکی از خیابان های منحصر به فرد جهانی است و تمام ویژگی های یک خیابان کامل را دارد.

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد که کوشش مدیریت شهری پایتخت برای ثبت خیابانی که تمامی تهرانی ها و اغلب ایرانی ها از آن خاطره دارند به انتها برسد.

به گزارش خبرنگاران، خیابان ولیعصر به طول 18 کیلومتر از میدان راه آهن مقابل ایستگاه راه آهن در جنوب شهر شروع می شود و تا میدان تجریش در شمال پایتخت ادامه دارد.

قدمت خیابان ولیعصر به دوران قاجار باز می شود و هنوز ابنیه متعلق به همین دوران در این خیابان قابل مشاهده است.

شهرداری تهران به تازگی یکی از بناهای تاریخی خیابان ولیعصر به نام خانه مینایی را به عنوان موزه این خیابان اختصاص داد تا در آن مکان، داستان های این خیابان قدیمی برای مردم روایت شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1400 بروزرسانی: 31 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1248

به "خبرنگاران آخرین خبر از ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آخرین خبر از ثبت جهانی خیابان ولیعصر(عج) پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید