خبرنگاران آذربایجان غربی سردتر می شود

به گزارش کوه سفید، مهاباد- خبرنگاران- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فرایند کاهشی دمای هوای آذربایجان غربی از اواخر وقت امروز آغاز شده و به طور میانگین بین 6 تا هشت درجه سانتی گراد کاهش دما در استان پیش بینی می شود.

خبرنگاران آذربایجان غربی سردتر می شود

اردلان محمدپور روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که از اواخر وقت امروز به علت شمالی شدن جریانات جوی و ریزش هوای سرد میانگین دما به طور محسوسی در منطقه کاهش یافته به طوری که دمای بیشتر شهرهای استان به صفر درجه نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: سامانه بارشی موجود در منطقه نیز تا اواخر وقت امروز فعالیت خود را در منطقه آذربایجان غربی به صورت بارش برف و باران همراه با وزش باد شدید ادامه خواهد داد.

وی افزود: انتظار می رفت که سامانه بارشی فعلی، شدت بارش قابل توجهی داشته باشد ولی به علت تغییرات جوی، این امر محقق نشد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: در شبانه روز گذشته سردشت با 13.6 میلی متر، پیرانشهر با 10.1 میلی متر، تکاب با 7.8 میلی متر و میاندوآب با 1.9 میلی متر بیشترین بارندگی را به خود اختصاص دادند.

وی افزود: طی شبانه روز گذشته ارومیه با منفی چهار درجه سانتی گراد سردترین شهر و بوکان و شاهین دژ نیز به ترتیب با دمای 15 درجه سانتی گراد بالای صفر گرم ترین مناطق استان بودند.

محمدپور، گفت: طی 24 ساعت گذشته هوای مهاباد نیز بین سه و هشت درجه سانتی گراد و دمای ارومیه نیز بین منفی چهار تا پنج درجه سانتی گراد در نوسان بود.

اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی دارای 18 ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از 120 ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی است که از ایستگاه های هواشناسی استان، 9 ایستگاه اصلی (سینوپتیک) و 9 ایستگاه هم تکمیلی هستند.

آذربایجان غربی از استان های شمال غربی کشور است که در منطقه ای کوهستانی واقع شده است و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود 340 میلی متر است که بارش ها از آبان ماه شروع می شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 484

به "خبرنگاران آذربایجان غربی سردتر می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آذربایجان غربی سردتر می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید