خبرنگاران احتمال توقف آزمایش های قبل از ازدواج در خوزستان

به گزارش کوه سفید، اهواز- خبرنگاران- رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: در صورتی که مردم از برگزاری تجمع غیر متعارف به منظور برگزاری مراسم عروسی خودداری نکنند، مجبور به توقف فعالیت آزمایشگاه های مرتبط با ازدواج در این استان خواهیم شد.

خبرنگاران احتمال توقف آزمایش های قبل از ازدواج در خوزستان

به گزارش خبرنگاران دکتر سیدمهدی حسین زاده شامگاه سه شنبه در برنامه تلویزیونی بهداشت خونه سیمای خوزستان، اظهارداشت: عملکرد بعضی از شهفرایندان برای حضور در مراسم بخصوص جشن های عروسی و همچنین ترحیم باعث نگرانی بسیار زیادی در سطح جامعه شده است.

وی ادامه داد: در صورت تداوم این فرایند اولین اقدامی که صورت خواهد گرفت متوقف کردن فعالیت آزمایشگاه های قبل از ازدواج خواهد بود تا شاهد برگزاری کمتر این تجمع ها در شهرها و روستاها باشیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با تاکید بر اینکه فاصله گذاری اجتماعی یکی از الزاماتی است که باید شهفرایندان نسبت به آن توجه داشته باشند، گفت: همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است؛ اما متاسفانه در بعضی از نقاط شهری و روستایی رفتارهایی انجام شده که به واسطه آن آمار مبتلایان به این بیماری به ویژه در شهرستان های رامشیر و ایذه افزایش یافته است.

حسین زاده توضیح داد: در عین حال که هنوز شرایط استان خوزستان قرمز نیست و در شرایط پایداری به سر می برد، اما این نوع رفتارها که به بهانه شرکت در تجمعات شاهد آن هستیم، فضای موجود را شکننده نموده است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه بیماریابی در استان خوزستان از فرایند بهتری نسبت به گذشته برخوردار شده، گفت: در این شرایط بخشی از افزایش آمارها نیز به دلیل فعالیت خوب انجام شده در این زمینه است.

وی با اشاره به احتمال افزایش آمار مبتلایان به کرونا در آینده، گفت: اقدامات لازم برای بیماریابی از سوی مرکز بهداشت استان به صورت مستمر و با دقت در حال اجرا است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز از غربالگری 95 درصدی در استان اطلاع داد و گفت: با این وجود حتی اگر در استان از بالاترین امکانات و تجهیزات هم برخوردار باشیم ولی مردم به اصول خود مراقبتی بی توجه باشند، فرایند ابتلا به این بیماری افزایش خواهد داشت.

حسین زاده با ابراز نگرانی از اینکه کرونا به روستاهای استان سرایت نموده، گفت: ممکن است در بعضی روستاها زیرساخت های لازم به دلیل بافت فرهنگی و نزدیکی ارتباطات محلی وجود نداشته باشد، پس بنابراین احتیاج است تا مردم با آگاهی هایی که به صورت مداوم به وسیله رسانه ها ارائه می گردد، پیشگیری را در اولویت قرار دهند.

وی با رد تئوری اتمام کرونا با شروع فصل گرما، ادامه داد: همیشه ناشناخته های بشر از این ویروس بیشتر از دانسته ها است و باید با بکارگیری اصول پیشگیری از این بیماری، چرخه انتقال آن را متوقف کرد.

رئیس مرکز بهداشت استان خوزستان همچنین به ضرورت ثبت نام صنوف و مشاغل در سامانه salamat.gov.ir تاکید نمود و اضافه کرد: در صورتی که صنوف تا خاتمه ساعت 24 پنجشنبه 28 فروردین در این سامانه ثبت نام نکنند و پروتوکل های بهداشتی کسب و کارهای خود را دریافت ننموده باشند، از فعالیت آنها جلوگیری خواهد شد.

موارد مثبت از بیماری کووید 19 یا ویروس کرونا از اواخر بهمن پارسال در کشور مشاهده شد.هم اکنون تقریبا همه مجموعه های اجرایی ، اداری و فرهنگی ، عملیاتی و خدمات عمومی و درمانی خوزستان درگیر پیشگیری و درمان بیماری کرونا هستند و شیوع این ویروس بر بیشتر فعالیت های مالی ، آموزشی ، اداری اجتماعی و فرهنگی خوزستان تاثیر گذاشته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 616

به "خبرنگاران احتمال توقف آزمایش های قبل از ازدواج در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران احتمال توقف آزمایش های قبل از ازدواج در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید