خبرنگاران تهران پر از گسل فقط یک ایستگاه ژئوماتیک دارد

به گزارش کوه سفید، تهران- خبرنگاران- معاون فنی سازمان نقشه برداری کشور گفت: شهر تهران فقط یک ایستگاه GNSS دارد. این موضوع نسبت به موقعیت استراتژیک پایتخت، گسل های فراوان و جمعیت ساکن در آن، گویای فقر ژئوماتیک تهران در این زمینه است.

خبرنگاران تهران پر از گسل فقط یک ایستگاه ژئوماتیک دارد

پیمان بکتاش روز یکشنبه در نشست مشترک سازمان نقشه برداری با رییس و معاونین سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: مطالعات این سازمان در زمینه گسل های موجود در کشور و لرزه نگاری با استفاده از نتایج 145 ایستگاه GNSS در سراسر کشور و همچنین مطالعات رفتارشناسی آتشفشان دماوند است.

وی گفت: شهر تهران موقعیت خاصی دارد بنابراین باید در مورد رخداد فرونشست و چگونگی جلوگیری از آن برنامه ریزی های لازم انجام گردد.

آتشفشان خفته دماوند را چه کسی پایش می نماید؟

همچنین مدیرکل ژئودزی و نقشه برداری زمینی سازمان نقشه برداری کشور نیز گفت: در حال حاضر هیچ ایستگاهی برای پایش فعالیت آتشفشان دماوند نداریم؛ اگرچه سازمان نقشه برداری کشور به صورت موردی، این آتشفشان را آنالیز می نماید اما حتی سازمان مدیریت بحران هم حوالی این آتشفشان ایستگاهی ندارد.

عبدالرضا سعادت با اشاره به فرونشست تا 20 سانتیمتر در سال در جنوب غرب تهران، گفت: در بعضی مناطق جهان فرونشست 4 میلیمتر در سال را بحران می دانند. با این حساب، فرونشست در تهران از مرز بحران هم گذشته است.

به گفته وی، فردگاه امام خمینی با فرونشست 1.8 سانتیمتری در سال روبروست. همچنین سطح آب زیرزمینی در تهران سالانه یک مترونیم کاهش می یابد.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 474

به "خبرنگاران تهران پر از گسل فقط یک ایستگاه ژئوماتیک دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تهران پر از گسل فقط یک ایستگاه ژئوماتیک دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید