خبرنگاران توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه های لرستان

به گزارش کوه سفید، خرم آباد - خبرنگاران - معاون غذا و داروی لرستان گفت: اقلام بهداشتی در قالب طرح زوج و فرد در داروخانه های استان ارسال و توزیع می گردد.

خبرنگاران توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه های لرستان

جهت دریافت خدمات اجرای عایق روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

دکتر امین حسنوند روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: براساس مصوبات قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی استان کارخانه الکل ویسیان روزانه سه هزار لیتر الکل طبی بسته بندی شده در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و سه هزار لیتر الکل طبی باید جهت واحدهای صنعتی توزیع کند.

وی گفت: الکل در روزهای زوج شهرستانهای خرم آباد، الشتر ، نورآباد، کوهدشت، رومشکان، پلدختر و درروزهای فرد درشهرستانهای خرم آباد، بروجرد، دورود و ازنا، الیگودرز و اشترینان توزیع می شود.

وی اضافه نمود: کمیته ای متشکل از نمایندگان غذا و دارو استان ، صمت و استانداری تشکیل و در محل غذا و دارو استان به منظور هماهنگی توزیع مستقر می شود و تمام شکایات ها به همین کمیته ارجاع داده شود.

حسنوند ادامه داد: براساس مصوبات قرارگاه دارو و تجهیزات پزشکی استان روزانه فراوریات شرکت الکل سازی ویسیان به صورت کلی در داروخانه های استان که زیر نظر معاونت غذا و دارو و انجمن داروسازان تعیین می شود و با صدور لیست و یا حواله و مقدار آن توزیع می شود واین شرکت حق فروش به سازمان ها و ارگانها را بدون حواله غذا و دارو ندارد.

وی اضافه نمود: نحوه نظارت بر توزیع (الکل ، تجهیزات پزشکی) در داروخانه ها فقط به صورت گشت های مشترک با نماینده دانشگاه معاونت غذا و دارو و استانداری انجام می شود و هر گونه بازرسی خارج از گشت مشترک ممنوع می باشد.

به گفته حسنوند احتیاج ارگانها و سازمانهای دولتی بعد از تامین احتیاج مردم بصورت فله ای به وسیله کارخانه نصر در اختیار آنها قرار گیرد و ظرفیت 6هزار فراوری 48ساعته آن شرکت با نظر معاونت غذا و دارو و با صدور حواله توزیع می شود وشرکت الکل نصر حق فروش به سازمانها و ارگانها را بدون حواله غذا و دارو ندارد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: شرکت الکل سازی ویسیان مواد ضدعفونی 500cc با ظرفیت 25 هزار بطری روزانه در داروخانه های استان بر اساس لیست ارسالی از سوی معاونت غذا و داروی استان به صورت سهمیه یک در بین داروخانه های استان توزیع نماید.

وی اضافه نمود:داروخانه های شهرستانهای خرم آباد، الشتر، نورآباد ، کوهدشت ، رومشکان ، پلدختر باید تعداد 25هزار بطری نیم لیتری توسط کارخانه ویسیان توزیع نمایند وکارخانه ویسیان موظف است فاکتور با نرخ مصوب برای داروخانه صادر کند.

وی با بیان اینکه بازرسی صمت 2کارشناس جهت نظارت به همراه 2 نیروی کارشناس از معاونت غذا و دارو در اختیار کارخانه ویسیان قرار دهد ادامه داد: باید هرگونه حواله الکل خارج از استان با اجازه معاون غذا و دارو با ذکر مقصد انجام شود.

حسنوند گفت: در این قرارگاه مصوب شد کلیه واحدهای فراوری نماینده ژل و مواد ضدعفونی نماینده (اسپری) پس از فراوری محصول میزان فراوری را به سازمان صمت و معاونت غذا و دارو با قیمت مصوب اعلام نماید تا به وسیله شبکه توزیع رسمی اقدام شود.بدیهی است در صورت عدم ارسال آمار فراوری و توزیع از تحویل سهمیه بعدی الکل خودداری می شود.

وی با بیان اینکه هرگونه کشفیات کالاهای سلامت محور (الکل، ماسک، ضدعفونی نماینده ها)باید در اختیار دانشگاه قرار گیرد، اضافه نمود: پیرو مصوبه شورای تامین استان مقرر شداکیپ مشترک از نمایندگان سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات بر نحوه تامین و توزیع نظارت خواهدشد.

وی ادامه داد: سینا پخش صبا مسوولیت توزیع شهرستان خرم آباد و الشتر به صورت روزانه و شهرستانهای نورآباد، کوهدشت، دوره، رومشکان، پلدختر، سپیدشت، بیرانشهر، ویسیان، فیروز آباد به صورت یک روز در میان (روزهای زوج) را دارد.

وی گفت: برای داروخانه های خرم آباد و الشتر هر داروخانه 120عدد به صورت روزانه توزیع خواهد شدو روزانه چهار هزار و500بطری نیم لیتری از شرکت مواد غذایی والکل سازی ویسیان و پنج هزار بطری الکل یک لیتری نصر در اختیار شرکت سینا پخش صبا قرارمی گیرد.

تا به امروز 176 نفر در استان به کرونا مبتلا شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 406

به "خبرنگاران توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه های لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توزیع اقلام بهداشتی در داروخانه های لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید