خبرنگاران رکود بی سابقه؛ افت بیش از 20 درصدی اقتصاد انگلیس

به گزارش کوه سفید، تهران-خبرنگاران- آمار رسمی نشان می دهد که اقتصاد بریتانیا در سه ماهه دوم امسال میلادی همزمان با شدیدتر شدن مقررات قرنطینه به دلیل شیوع کرونا 20.4 درصد کوچکتر شده که بیشترین میزان کاهش رشد مالی در بین اقتصادهای عظیم دنیا تا به امروز است.

خبرنگاران رکود بی سابقه؛ افت بیش از 20 درصدی اقتصاد انگلیس

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، آماری که امروز (چهارشنبه) منتشر شده نشان می دهد که فراوری مالی بریتانیا بین ماه های آوریل تا ژوئن (فروردین تا خرداد) عظیمترین کاهش رشد را داشته است و این کاهش ششمین اقتصاد عظیم دنیا را در سه ماهه دوم وارد رکود نموده است.

اداره آمارملی انگلیس اعلام نموده که نشانه های رونق مالی فقط در ماه ژوئن (خرداد) بروز نموده که فراوری ناخالص داخلی این کشور در مقایسه با ماه مه (اردیبهشت) 8.7 درصد رشد داشت. این رقم بیش از متوسط حد انتظار اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز به میزان 8 درصد رشد بوده است.

جاناتان آتو (Jonathan Athow) از کارشناسان اداره آمار ملی انگلیس گفت: رکود ناشی از همه گیری کرونا باعث بیشترین افت در رشد فراوری ناخالص داخلی فصلی شده است. اقتصاد انگلیس در ماه ژوئن در جهت بازگشت به رشد بود اما فراوری ناخالص داخلی در این ماه پایین تر از سطح ماه فوریه یعنی قبل از شیوع ویروس کرونا قرار داشت.

بوریس جانسون برای نجات مالی این کشور برنامه های چندی را برای کنترل شیوع کرونا و جلوگیری از ورود به قرنطینه سخت اجرا نموده است.

جانسون بر لزوم رعایت طرح همگانی پوشش ماسک در مکان های عمومی تاکید و تصریح نموده که این دستورالعمل از هشتم آگوست (18 مرداد) به قانون تبدیل می گردد. این بدین معناست که پلیس و دستگاه های اجرایی قادر خواهند بود تا افراد متخلف را مجازات و برابر قانون با آنها برخورد نمایند. طبق قانون افرادی که ماسک استفاده ننمایند 100 پوند و در صورت تکرار تخلف تا سقف یک هزار پوند جریمه می شوند.

مرکز آمار ملی انگلیس اعلام نموده بحران کرونا باعث افت 20 درصدی رشد مالی، افزایش نرخ بیکاری و بدهی بی سابقه دولت شده است. از سویی برآوردها حاکیست که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا به امروز 40 میلیارد پوند به اقتصاد انگلیس خسارت زده و پیش بینی می گردد که این میزان تا 90 میلیارد پوند بالغ گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 840

به "خبرنگاران رکود بی سابقه؛ افت بیش از 20 درصدی اقتصاد انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکود بی سابقه؛ افت بیش از 20 درصدی اقتصاد انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید