خبرنگاران مراکز شبانه روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری روزانه ضدعفونی می گردد

به گزارش کوه سفید، شهرکرد- خبرنگاران- سرپرست بهزیستی چهارمحال وبختیاری گفت: در راستای مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا تمام مراکز شبانه روزی زیرنظر بهزیستی استان هر روز ضدعفونی می گردد

خبرنگاران مراکز شبانه روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری روزانه ضدعفونی می گردد

معصومه محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران با اشاره به اینکه 16 مرکز شبانه روزی نگهداری سالمندان، معلولان، بچه ها بی سرپرست و بدسرپرست در استان فعال است، اضافه نمود: به منظور مقابله با این ویروس تمام مراکز ملزم به تهیه مواد ضدعفونی و ماسک هستند و هر روز مراکز ضدعفونی و گندزدایی می گردد.

وی گفت: برای مقابله با گسترش این ویروس در مراکز شبانه روزی مددجویانی که دارای سرپرست باشند از مراکز ترخیص و مددجویان بی سرپرست، بدسرپرست و بی هویت در مراکز نگهداری خواهند شد.

محمدی گفت:پذیرش افراد جدید در مراکز تا اطلاع ثانوی ممنوع است، مگر مواردی که با صدور رای از سوی دادستان باشد،که پس از انجام آزمایش های لازم این پذیرش انجام خواهد شد.

وی، از برگزاری دوره های آموزش مراقبت های شخصی و خودکنترلی برای مسوولان فنی و کادر مراکز شبانه روزی اطلاع داد و گفت: با اجرای طرح های تشویقی برای مددجویان زیرپوشش این مراکز اجرای طرح شست وشو دست ها و رعایت بهداشت فردی برای مددجویان در این مراکز اجرایی می گردد.

محمدی اظهارداشت: به منظور تامین وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده برای مراکز شبانه روزی، برای هر مرکز به ازای هر مددجو 300 هزار ریال از سوی بهزیستی کشور اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در هر مرکز شبانه روزی یک اتاق قرنطینه پیش بینی شده است، گفت: در مراکز شبانه روزی براساس دستورالعمل فعالیت مراکز شبانه روزی در هر 3 یا 4 روز یک پزشک به مراکز مراجعه می نماید.

محمدی، به حضور پزشک کشیک در این مراکز نیز اشاره نمود و گفت: رعایت بهداشت فردی و همچنین اصول بهداشتی و ضدعفونی در دستورکار مراکز واقع شده است.

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به منظور پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا، تمام مهدهای کودک شهری و روستایی و مراکز روزانه توانبخشی زیرپوشش بهزیستی از روز شنبه 10 اسفند 98 به مدت 3 روز تعطیل است.

وی اضافه نمود: این تعطیلی به منظور مقابله با کرونا ویروس و پیشگیری از شیوع بیماری انجام می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، کرونا ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، به تعدادی از کشورهای دنیا نیز سرایت نموده است.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت نکات بهداشتی، جلوگیری از دست دادن های مکرر از سوی پزشکان برای مقابله با این ویروس توصیه شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 497

به "خبرنگاران مراکز شبانه روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری روزانه ضدعفونی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مراکز شبانه روزی بهزیستی چهارمحال و بختیاری روزانه ضدعفونی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید