خبرنگاران کاردار هند در پاکستان برای دومین بار احضار شد

به گزارش کوه سفید، اسلام آباد - خبرنگاران - وزارت امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در اعتراض به آنچه تداوم نقض آتش بس مرزی از سوی هند خواند، کاردار این کشور در اسلام آباد را برای دومین بار طی 24 ساعت گذشته احضار کرد.

خبرنگاران کاردار هند در پاکستان برای دومین بار احضار شد

وزارت امور خارجه پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه اظهار داشت: کاردار سفارت هند در اسلام آباد از سوی مدیر کل جنوب آسیای این وزارتخانه احضار و مراتب اعتراض پاکستان به آتش باری های اخیر نظامیان هندی به خاک این کشور به وی اعلام شد.

زاهد حفیظ چودری مدیرکل جنوب آسیای وزارت خارجه پاکستان ضمن محکوم کردن اقدام هند در تیر اندازی به خاک این کشور که منجر به جان باختن یک غیرنظامی پاکستانی و چند زخمی شد، از دهلی نو خواست تا به آتش بس پایبند باشد.

دولت و ارتش پاکستان مدعی هستند که هند برای انحراف افکار عمومی از اوضاع بحرانی کشمیر، به درگیری های مرزی دامن می زند.

مرزهای زمینی پاکستان و هند به عنوان دو رقیب هسته ای در جنوب آسیا در روزهای اخیر شاهد تبادل سنگین آتش بود.

ارتش پاکستان نیز که از سوی هند نیز به نقض پیمان آتش بس و حملات خمپاره ای به خاک این کشور متهم است، روز گذشته اظهار داشت: نیروهای هندی از شروع سال 2020 میلادی تا به امروز 708 بار قرارداد آتش بس مرزی را نقض نموده اند.

به رغم قرارداد آتش بس میان پاکستان و هند که در سال 2003 امضا شد، مرزهای دو کشور همسایه به ویژه در منطقه کشمیر همیشه دستخوش درگیری و تیراندازی متقابل از سوی طرفین بوده است.

عملیات هوایی هند در خاک پاکستان در اسفندماه 97، سرنگونی دو فروند جنگنده هندی توسط پاکستان، حادثه تروریستی بهمن ماه 97 در منطقه پولواما علیه نیروهای هندی، لغو امتیازات ویژه منطقه جامو کشمیر از سوی دهلی و تصویب قانون اعطای شهروندی در هند، از جمله تنش های سیاسی، دیپلماتیک و نظامی اخیر میان دو کشور به شمار می رود.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 615

به "خبرنگاران کاردار هند در پاکستان برای دومین بار احضار شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاردار هند در پاکستان برای دومین بار احضار شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید