خبرنگاران کاهش قیمت نفت، 13 میلیارد دلار از بودجه عربستان را کاهش داد

به گزارش کوه سفید، تهران-خبرنگاران- محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان چهارشنبه شب اظهار داشت که ریاض تصمیم گرفته است به عنوان بخشی از اقدامات مالی برای مقابله با کاهش قیمت نفت و شیوع کرونا، حدود 50 میلیارد ریال (13 میلیارد دلار) از بودجه عمومی خود را کاهش دهد.

خبرنگاران کاهش قیمت نفت، 13 میلیارد دلار از بودجه عربستان را کاهش داد

به گزارش خبرگزاری واس سعودی، الجدعان افزود: با توجه به شرایط اقتصادی و جهانی ناشی از پیامدهای شیوع بیماری کووید-19 و پیش بینی ها در مورد کاهش رشد اقتصادی جهان و تأثیرات منفی این مسأله بر بازارهای نفت و تأثیر مستقیم آن بر دارایی کل عربستان، دولت تصمیم گرفته است برای کاهش تأثیر کاهش قیمت نفت این اقدام را انجام دهد.

وزیر دارایی عربستان بدون اشاره به جزئیات بیشتر تنها اعلام کرد که دولت سعودی برای رویارویی با کاهش بیشتر قیمت نفت اقدامات بیشتری را درپیش خواهد گرفت.

الجدعان افزود: در صورتی که پیامدهای ویروس کرونا بر اقتصاد جهان بسیار وخیم باشد، این احتمال وجود دارد که در اقلام هزینه های جاری در عربستان بازنگری و تصمیمات مناسب گرفته شود.

سخنان الجدعان درحالی مطرح می شود که قیمت نفت خام آمریکا چهارشنبه شب برای تحویل در ماه آوریل (فروردین/ اردیبهشت 99) با 6 دلار و 58 سنت معادل 24.42 درصد کاهش به 20دلار و 37 سنت رسید و به کم ترین میزان در 18 سال گذشته رسید.

همچنین قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز برای تحویل ماه می (اردیبهشت/ خرداد 99) نیز با 14.2 درصد کاهش به 24 دلار و 65 سنت رسید که از ماه می 2003 (اردیبهشت/ خرداد) تا به امروز بی سابقه بوده است.

هر دلار برابر با 3.75 ریال سعودی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 546

به "خبرنگاران کاهش قیمت نفت، 13 میلیارد دلار از بودجه عربستان را کاهش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش قیمت نفت، 13 میلیارد دلار از بودجه عربستان را کاهش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید