خبرنگاران کرونا جان 6 نفر دیگر را در قزوین گرفت

به گزارش کوه سفید، قزوین - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طی 24 ساعت گذشته 6 بیمار که نتیجه آزمایش کرونای آن ها مثبت بود در قزوین فوت کردند.

خبرنگاران کرونا جان 6 نفر دیگر را در قزوین گرفت

به گزارش خبرنگاران، پیمان نامدار روزدوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد : در حال حاضر 596 بیمار کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند و در شبانه روز گذشته نیز 522 مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در سطح این استان تشخیص داده شده است.

وی اضافه کرد : متاسفانه طی شبانه روز گذشته 139 بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونای در بیمارستان های استان قزوین بستری و تحت درمان قرار گرفته اند و 81 بیمار نیز ترخیص شده اند.

نامدار گفت: همچنین در این مدت متاسفانه 6 نفراز هم استانی ها به دلیل عوارض ناشی از ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

به گفته وی 34 تن از بیماران کرونایی استان قزوین به دلیل شرایط نامساعد از دستگاه های یاری تنفسی در بیمارستان ها استفاده می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان قزوین گفت : از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا به امروز بستری های ناشی از این بیماری 20هزار و 250 نفر بوده است.

این مسوول گفت: متاسفانه تا به امروز یکهزار و401 تن از شهروندان استان قزوین نیز به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

نامدار با بیان اینکه تعداد بیماران بستری و فوتی های ناشی از کرونا در یک هفته اخیر افزایش قابل توجهی داشته است، هشدار داد که با شرایط فعلی، ضروری است که شهروندان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و همچنین کاهش دورهمی های خانوادگی اقدام کنند.

وی همچنین از تزریق 446 دز واکسن کرونا در شبانه روز گذشته اطلاع داد و توضیح داد: 227 دز واکسن نیز در نوبت اول به کادر درمان، کادر بهداشت، نظام پزشکی، بیماران خاص و فوریت ها تزریق شده است.

نامدار گفت: در نوبت دوم نیز 169 دز واکسن به کادر درمان، کادر بهداشت، سالمندان و پاکبانان تزریق شده است و مجموع واکسیناسیون استان قزوین 6 هزار و 962 دز واکسن بوده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1269

به "خبرنگاران کرونا جان 6 نفر دیگر را در قزوین گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 6 نفر دیگر را در قزوین گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید