خبرنگاران گمرک آستارا رتبه دوازدهم صادرات کشور را دارد

به گزارش کوه سفید، آستارا - خبرنگاران - مدیرکل گمرک آستارا گفت: این اداره کل با صادرات 591 میلیون دلار کالای غیرنفتی در امسال، رتبه دوازدهم را در بین 95 گمرک کشور به خود اختصاص داده و از نظر تعداد اظهارنامه های کالاهای صادراتی نیز صندلی سوم را دارد.

خبرنگاران گمرک آستارا رتبه دوازدهم صادرات کشور را دارد

به گزارش خبرنگار خبرنگاران کریم رسولی روز دوشنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی گمرک (6 بهمن) در فرمانداری آستارا اظهار کرد: 591 میلیون دلار کالای غیر نفتی در 10 ماه نخست سال جاری از گمرک این شهرستان صادر شده و این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 55 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: سال جاری 133 میلیون دلار کالا از گمرک وارد شده و 50 درصد واردات به وسیله مرز ریلی اجرا شده و 7 هزار واگن کالای وارداتی با 21 هزار کامیون از بارانداز ریلی حمل و نقل شده و در سه مرز زمینی، ریلی و دریایی آستارا 700 میلیون دلار کالا ترانزیت شده است.

وی اضافه نمود: فعالیت گمرک آستارا و مرزبانان مالی این شهرستان در کشف و مبارزه با مواد مخدر چشمگیر است و در تابستان سال جاری 324 کیلوگرم هروئین در مرز آستارا پیش از خروج از کشور کشف شد و فعالیت کارکنان گمرک توسط استانداری و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان مورد قدردانی نهاده شد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی فرماندار آستارا هم در این آئین گفت: مرز آستارا در ایام کرونا و اوج تحریم های ظالمانه، در صادرات و واردات کالا فعالیت چشمگیری داشت و همچنان دارد و از این فرصت ملی باید با تکیه بر توان فراوری داخلی، برای رونق تجارت خارجی استفاده گردد.

سعید میرقربانی اضافه نمود: گمرک آستارا در زمینه رونق و جهش فراوری نقش آفرین است و تسهیل امور صادرات و تکمیل زیرساخت های مالی در آستارا اهمیت دارد و واردات و صادرات کالاها باید با سرعت بیشتری انجام گردد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و اداره کل گمرک آستارا در سه مرز زمینی، دریایی و ریلی این شهرستان به صورت شبانه روزی فعال است.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1147

به "خبرنگاران گمرک آستارا رتبه دوازدهم صادرات کشور را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گمرک آستارا رتبه دوازدهم صادرات کشور را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید