خط انتقال 120 کیلومتری آب گناباد نیازمند اصلاح و بازسازی است

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/خراسان رضوی سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد گفت: با توجه به بحران خشکسالی و بحران آب در منطقه، باید هر چه سریع تر نسبت به اصلاح و بازسازی خط انتقال 120 کیلومتری آب گناباد اقدام کرد. این امر نیازمند جذب اعتبارات از محل طرح های ملی و یا استانی است.

خط انتقال 120 کیلومتری آب گناباد نیازمند اصلاح و بازسازی است

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

جواد سالاری اسم کرد: با توجه به اینکه بیش از 28 سال از آغاز اجرا و 19 سال از بهره برداری این خط انتقال می گذرد، لوله های خط انتقال فرسوده شده و اتفاقات زیادی در طول چند سال گذشته روی این خط حادث شده است.

وی با تاکید بر اینکه بیشتر منابع آبی گناباد به این خط انتقال متصل بوده، اظهار کرد: با هر بار ترکیدگی لوله در این خط بیش از 70 درصد توان فراوری آب از مدار بهره برداری خارج می گردد که این مسئله باعث شده در هر اتفاق، تداوم جریان آب رسانی به گناباد مختل شده و بیش از 12 ساعت، زمان احتیاج است تا آب مجددا به مخازن ذخیره برسد.

سالاری ادامه داد: همین امر باعث می گردد که مخازن ذخیره آب شهر در پایین ترین سطح و در حالت بحرانی قرار بگیرد که بالطبع همکاران این امور مجبورند با مدیریت کنترل فشار شبکه از قطعی آب در سطح شهر جلوگیری نمایند که این کار نارضایتی همشهریان به علت کمبود فشار آب را در پی دارد.

سالاری گفت: در جهت حل این مشکل باید نسبت به اصلاح حداقل 35 کیلومتر از خط انتقال موجود و یا طراحی و اجرای خط انتقال نو اقدام گردد که می طلبد مسئولان شهرستانی و استانی در جهت تأمین اعتبار اجرای این پروژه از محل طرح های ملی و یا استانی اقدام نمایند.

بر اساس گزارش روابط عمومی آبفای گناباد سرپرست امور آب و فاضلاب گناباد بعلاوه اسم کرد: در سال گذشته 29 مورد و از ابتدای امسال 9 مورد اتفاق در خط انتقال آب 120 کیلومتری گناباد به وسیله همکاران این امور برطرف شده است.

گناباد از نظر طول راستا، پس از شهر مقدس مشهد، در صندلی دوم طولانی ترین خط انتقال آب استان خراسان رضوی قرار می گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1395

به "خط انتقال 120 کیلومتری آب گناباد نیازمند اصلاح و بازسازی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط انتقال 120 کیلومتری آب گناباد نیازمند اصلاح و بازسازی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید