درخواست گروهی از زنان هندی از نخست وزیر: از مردان بخواهید در کارِ خانه یاری نمایند

به گزارش کوه سفید، زنی در هند با ایجاد درخواستی در فضای اینترنت از نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور خواست تا مردان را به مشارکت در کارهای خانه ترغیب کند. تا به امروز 70 هزار نفر این درخواست را امضا نموده اند.

درخواست گروهی از زنان هندی از نخست وزیر: از مردان بخواهید در کارِ خانه یاری نمایند

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

این درخواست همزمان با افزایش شیوع ویروس کرونا در هند و در خانه ماندن بسیاری از خانواده ها اجرا شده است.

طبق گزارش بی بی سی دنیای، مشاغل خانگی در هندوستان همچنان در حالت سنتی خود باقی مانده و سنگین و متعدد است. بر خلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، در تعداد کمی از خانه های هندی ها ماشین ظرفشویی، جاروبرقی و حتی ماشین لباسشویی وجود دارد.

بنابراین ظرف ها باید شسته شوند، لباس ها نیز در سطل شسته می شوند و برای خشک کردن آن ها، باید آویزان شوند. خانه ها معمولا با جارو دستی تمیز می شوند. نگهداری از بچه ها و سالمندان هم اغلب در خانه انجام می گردد. به طور سنتی اغلب این کارها توسط زنان انجام می گردد و همچنان فرهنگ مردسالارانه مشارکت مردان در کارهای خانه را غیرعادی می داند.

در بین شهروندان طبقه متوسط معمولا بخش هایی از کارهای خانه با یاری دریافت و استخدام افرادی از بیرون انجام می گردد اما همه چنین امکانی ندارند که فردی را استخدام نمایند. بنابراین تنش بین افراد خانواده برای انجام کارهای خانه در بین هندی ها افزایش یافته است تا جاییکه، کار به امضای طوماری خطاب به نارندرا مودی، نخست وزیر هند کشیده است تا او را ترغیب به مداخله نمایند.

سوربانا قوش، نویسنده این درخواست از نخست وزیر هند می خواهد که در سخنرانی آینده خود به این موضوع رسیدگی و همه مردان هندی را ترغیب به انجام کارهای خانگی کند تا سهمی برابر در انجام کارهای خانه داشته باشند.

وی در درخواست خود نوشته است: این یک سوال اساسی است، چرا بیشتر مردم درباره آن حرفی نمی زنند؟ تا به امروز این درخواست را 70 هزار نفر امضا نموده اند.

طبق گزارش سازمان بین المللی کار، در سال 2018 زنان در مناطق شهری هند 312 دقیقه در روز را صرف کارهای خانه بدون هیچ دستمزدی نموده اند. در این بین سهم مردان تنها 29 دقیقه در روز است.،یورونیوز

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 765

به "درخواست گروهی از زنان هندی از نخست وزیر: از مردان بخواهید در کارِ خانه یاری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست گروهی از زنان هندی از نخست وزیر: از مردان بخواهید در کارِ خانه یاری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید