دومین شب ناآرامی های لبنان، هشدار ارتش به خشونت طلبان، حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه ها

به گزارش کوه سفید، معترضان لبنانی برای دومین شب متوالی به خیابانها آمدند و به برخی از وزارتخانه ها و نهادهای دولتی حمله کردند که نیروهای پلیس آنها را متفرق کرد. ارتش لبنان به برخی تظاهرات کنندگان که از چارچوب مسالمت آمیز خارج شده اند، هشدار داد.

دومین شب ناآرامی های لبنان، هشدار ارتش به خشونت طلبان، حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، معترضان لبنانی برای دومین شب متوالی به خیابان های بیروت آمدند ولی رسانه ها تعداشان را نسبت به دیشب کم شمارتر گزارش دادند.

با وجود ادعای رسانه های سعودی و اماراتی مبنی بر گسترده خواندن اعتراضات در لبنان، تصاویر هوایی از مناطق درگیری، خلاف این ادعا را اثبات می کند.

خبرنگار شبکه بی بی سی که نزدیک محل تظاهرات است، اعتراف می کند که جمعیت کمتر از دیشب است، اما همچنان عده ای سعی کرده اند وارد ساختمان مجلس لبنان شوند.

خبرگزاری رسمی لبنان هم از ورود برخی معترضان به ساختمان های وزارت کار و مهاجران خبر داد.

شبکه خبری المنار از تشدید درگیری ها در مرکز بیروت خبر داد و اعلام کرد درگیری ها میان نیروهای امنیتی و معترضان در اطراف ساختمان مجلس در مرکز بیروت تشدید شده است.

صلیب سرخ لبنان هم از فعالیت 11 تیم امدادرسان برای انتقال مجروحان و کمک به مصدومان خبر داد.

هشدار ارتش لبنان به آشوب طلبان

ارتش لبنان بار دیگر از معترضان خواست به ماهیت مسالمت آمیز تظاهرات پایبند باشند.

فرماندهی ارتش لبنان اعلام کرد به برخی تظاهرات کنندگان که از چارچوب مسالمت آمیز تظاهرات خارج شده اند، هشدار می دهیم و با آنها به شیوه های مناسب رفتار خواهیم کرد.

اداره امنیت داخلی لبنان اعلام کرد بر خلاف آنچه برخی از رسانه ها مدعی شده بودند عناصر این نیرو گلوله های پلاستیکی به سمت تظاهرات کنندگان شلیک نکرده اند.

این اداره افزود با توجه به افزایش خرابکاری و فرایند تصاعدی تجاوزات مکرر به عناصر امنیتی، نیروهای داخلی از تظاهرات کنندگان مسالمت آمیز درخواست می کند که برای حفط سلامتی خود از اماکنی که خرابکاری در آنجا صورت می گیرد فورا خارج شوند. امنیت داخلی لبنان تاکید کرد که هیچ گاه تعرض به عناصر خود را بر نمی تابد.

واکنش ارتش لبنان به یک شایعه و ادعای جدید درباره انفجار بیروت

ارتش لبنان در بیانیه ای شایعات جدید در مورد محل انفجار اخیر بیروت را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از المنار، بخش رسانه ای و تبلیغات فرماندهی ارتش لبنان در بیانیه ای شایعات اخیر در فضای مجازی در مورد وجود تونل هایی در اسکله و زیر محل انفجار وابسته به یکی از گروه های لبنانی را تکذیب کرد.

در این بیانیه آمده است ، فرماندهی ارتش به طور قاطع صحت ادعاهای منتشر شده را رد و تاکید می کند ، ساختمانی زیر سیلوهای غلات وجود دارد که از طریق تونلی که از ورودی شرقی سیلوها به طرف غرب امتداد دارد می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

بر اساس این بیانیه کارمندانی در طول ساعات شبانه روز در اتاق عملیاتی که در آن سامانه های راه اندازی و کنترل آسانسورها و دستگاه های مکنده غلات از داخل کشتی تعبیه شده اند، فعالیت می کنند.

فرماندهی ارتش مجددا از رسانه های گروهی و شبکه های اجتماعی می خواهد تا اقدام به باز نشر و تایید شایعات و اطلاعات غیر صحیحی نکنند و صحت اطلاعات را با طرف های ذیربط مورد سنجش قرار داده و از صحت و سقم آن اطمینان حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 835

به "دومین شب ناآرامی های لبنان، هشدار ارتش به خشونت طلبان، حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین شب ناآرامی های لبنان، هشدار ارتش به خشونت طلبان، حمله مهاجمان به برخی وزارتخانه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید