دیوان عالی پاکستان حکم آزادی 196 تروریست را رد کرد

به گزارش کوه سفید، دیوان عالی کشوری در پاکستان روز سه شنبه حکم یک دادگاه ایالتی مبنی بر آزادی 196 نفر تروریستی را که در سال های اخیر از سوی دادگاه های ویژه نظامی این کشور محاکمه شده بودند، مردود اظهار داشت.

دیوان عالی پاکستان حکم آزادی 196 تروریست را رد کرد

رسانه های پاکستانی روز سه شنبه از جلسه رسیدگی به درخواست دولت این کشور در دیوان عالی در شهر اسلام آباد علیه حکم دادگاه عالی پیشاور در ایالت خیبرپختونخوا گزارش دادند: قضات ارشد دیوان عالی کشور با هرگونه آزادی تروریست هایی که سال های اخیر توسط دادگاه های نظامی به حبس و یا اعدام محکوم شده اند، مخالفت کردند.

قاضی مشیر عالم مامور رسیدگی به این پرونده گفت: تروریست ها در دادگاه های نظامی محاکمه شده و فرآیند قضایی آنان نیز در حضور همه نهادی ذی نفع اجرا شده است بنابراین تا آنالیز کامل نباید حکمی برای آزادی تروریست ها صادر گردد.

اواسط ماه گذشته میلادی دو قاضی ارشد دادگاه عالی شهر پیشاور پاکستان در اقدامی بی سابقه دستور لغو محاکمه و یا مجازات 196 تروریست و آزادی آنان را صادر کرد، اقدامی که با واکنش فوری دولت و نهادهای امنیتی این کشور روبرو شد.

دولت وقت پاکستان یک روز پس از وقوع حمله تروریستی مرگبار به مدرسه ای در شهر پیشاور در 25 آذر 1393 که منجر به جان باختن بیش از 140 نفر که 130 تن آنان دانش آموز بودند، اجرای حکم مجازات مرگ را برای افرادی که در حملات تروریستی در این کشور دست داشته اند، تصویب کرد و پس از آن دادگاه ویژه نظامی برای محاکمه دقیق و فوری تروریست ها تشکیل شد.

حمله تروریستی به دانش آموزان مدرسه پیشاور شوک شدید به پاکستان و جامعه جهانی وارد کرد و پس از آن دولت و ارتش پاکستان تصمیم های جدید و سخت گیرانه ای برای مبارزه با تروریسم در این کشور اتخاذ کردند که تشکیل دادگاه های نظامی ویژه محاکمه موثر و سریع تروریست ها، لغو قانون ممنوعیت اعدام در این کشور و تصویب طرحی ملی با عنوان طرح ملی مبارزه با تروریسم، بخشی از این اقدامات محسوب می گردد. ،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 806

به "دیوان عالی پاکستان حکم آزادی 196 تروریست را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوان عالی پاکستان حکم آزادی 196 تروریست را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید