رقم دستمزد سال 1400، خط فقر را پوشش نداده است

به گزارش کوه سفید، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان با تاکید بر اینکه انتظار داشتیم دستمزد سال 1400 خط فقر را پوشش دهد، گفت: متاسفانه طی دو دهه اخیر کارگران در افزایش دستمزد سالیانه به حق خود نرسیده اند، ولی به هر حال این انتظار هنوز وجود دارد.

رقم دستمزد سال 1400، خط فقر را پوشش نداده است

به گزارش ایسنا، شب گذشته رقم دستمزد کارگران برای سال 1400 مشخص شد که براساس آن حداقل دستمزد کارگران در سال آینده با افزایش 39 درصدی به 4 میلیون و 200 هزار تومان برای خانواده 3 نفری رسید.

عباس عظیمی، با ابراز این عقیده که گویا دولت به عنوان کارفرمای عظیم حتی با بعضی کارفرمایان در رقابت است که رقم دستمزد را افزایش ندهد، اظهار کرد: افزایش 39 درصدی دستمزد کارگران در شرایط تورم کنونی قابل قبول نیست، چرا که دولت باوجودی که عدد سبد معیشت را 6 میلیون و 900 تومان اعلام نموده، شب گذشته حداقل دستمزد را برای کارگران 2 میلیون و 655 میلیون تومان اعلام می نماید!

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان اصفهان با تاکید بر اینکه دولت در افزایش 39 درصدی مزد سال 1400 نقش داشته است، اضافه نمود: اعلام این رقم نشان می دهد با ترکیبی فعلی شورای عالی کار، حتی کارفرما نیز در این شورا مشخص کننده نیست. ترکیب شورای عالی کار به گونه ای است که هیچ زمانی، کارگری نخواهد شد و سود و مزیتی برای این قشر نخواهد داشت.

وی تاکید نمود: دولت براساس اهداف خود نرخ مزد را مشخص می نماید این درحالیست که در طول سال و طی چند نوبت تولیدات داخلی افزایش قیمت داشته اند، درحالی که تنها یک بار در سال دستمزد کارگران اعلام و اندکی افزایش می یابد.

عظیمی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی اقتصاد، مبالغ اعلام شده برای مزد سال 1400 اصلا نمی تواند کفاف زندگی کارگران را بدهد، اصفهان ادامه داد: از سوی دیگر هزینه های بن، مسکن و ... برای مزد سال آینده تحت الشعاع رقم حداقل دستمزدی است که شب گذشته دولت اعلام نمود و باید دید بن 600 هزار تومانی کجای زندگی یک کارگر را می گیرد؟

وی توضیح داد: اگرچه دولت رقم سبد معیشت را 6 میلیون و 900 هزار تومان اعلام نمود، اما در شرایط تورم کنونی عدد خط فقر واقعی 10 میلیون تومان است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1224

به "رقم دستمزد سال 1400، خط فقر را پوشش نداده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقم دستمزد سال 1400، خط فقر را پوشش نداده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید