روسیه: عملیات ارتش سوریه امکان ایجاد منطقه امن در ادلب را فراهم کرده است

به گزارش کوه سفید، وزارت دفاع روسیه گفت، موفقیت های ارتش سوریه در ادلب امکان تشکیل منطقه امن بر اساس توافق سوچی را فراهم کرده است.

روسیه: عملیات ارتش سوریه امکان ایجاد منطقه امن در ادلب را فراهم کرده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، یوری بورینکوف، رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه وابسته به وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای بیان نمود، ارتش سوریه کنترل خود را بر بخش هایی از بزرگراه M5 گسترش داده که از منطقه کاهش تنش ادلب می گذرد و نیز تشکیلات تروریستی وابسته به هیات تحریر الشام و گروه های همپیمان آن را شکست داده است و این اقدامات امکان ایجاد منطقه امن را فراهم می کند که در توافق سوچی میان روسیه و ترکیه پیش بینی شده است.

وی افزود: به دلیل شکست ترکیه در اجرای بندهای توافق سوچی پیرامون ایجاد منطقه عاری از سلاح در مرزهای منطقه کاهش تنش ادلب عملیات ارتش سوریه ماهیت فوری داشت.

بورینکوف تاکید کرد: اقدامات نیروهای سوریه به حملات تروریست ها و کشته شدن غیر نظامیان در اثر حملات و عملیات نیروهای مسلح خاتمه داد.

مرکز ملی اداره دفاع از روسیه نیز از حمایت غربی ها از گروه های مسلح سوریه خبر داد.

میخائیل میزینتسیف، رئیس مرکز ملی اداره دفاع از روسیه بیان نمود، ارتش سوریه مقادیر زیادی از تسلیحات وتجهیزات نظامی را که گروه های مسلح هنگام فرار بر جای گذاشتند شناسایی کرده است که برخی از آنها ساخت غرب است و این مسأله نشان می دهد حمایت خارجی از گروه های مسلح همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد، روسیه به تلاش های خود برای کمک به سوریه جهت کاهش میزان تنش در منطقه کاهش تنش ادلب ادامه می دهد و تروریست های هیات تحریر الشام نیز به دنبال ناکام گذاشتن این تلاش ها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 425

به "روسیه: عملیات ارتش سوریه امکان ایجاد منطقه امن در ادلب را فراهم کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: عملیات ارتش سوریه امکان ایجاد منطقه امن در ادلب را فراهم کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید