روسیه نشست افغانستان را برگزار می نماید

به گزارش کوه سفید، نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان اعلام نمود که روسیه در حال تدارک نشستی برای آنالیز و حل مسائل افغانستان است.

روسیه نشست افغانستان را برگزار می نماید

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

ضمیر کابلوف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان و رئیس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه گفت: مسکو با شرکای خود شاخص های نشست بین المللی افغانستان را مورد موافقت قرار می دهد.

وی اضافه نمود: در زمان حال مراحل موافقت برای برگزاری این نشست جریان دارد.

به گفته کابلوف، قبلا امکان برگزاری نشست بین المللی افغانستان تا انتها ماه جاری (ماه فوریه) مورد آنالیز نهاده شد اما در زمان حاضر درباره جزییات این ملاقات گفت و گوها جریان دارد.

پیشتر ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام نموده بود که درصورت تمایل طرف های افغان، مسکو برای میزبانی نشست مذاکره و صلح افغانستان آمادگی دارد.

زاخارووا در نشست خبری هفتگی در وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما امکان برگزاری نشست بین طرف های افغان در مسکو در آینده را رد نمی کنیم و در صورت اعلام احتیاج و اگر طرف های افغان علاقه مند به برگزاری مذاکرات صلح باشند، ما برای میزبانی این گفت و گوها آماده هستیم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: طرف های افغان درگیر بحث هایی درباره مسائل فنی شده و در مسائل کلیدی سازش ملی در افغانستان وارد گفت وگو نشده اند.

زاخارووا گفت: موضوع شکل گیری نظام حکومتی در افغانستان و برقراری آتش بس پایدار و سایر مسائل مهم مطرح است.

کابلوف نیز به تازگی گفت که تنها راه چاره نهایی بحران کنونی افغانستان تشکیل دولت موقت است.

طلوع نیوز افغانستان روز پنجشنبه هفته گذشته به نقل از ضمیرکابلوف نوشت : مسکو ترجیح می دهد تا تمامی طرف های درگیر در افغانستان بر سر ایجاد یک دولت موقت به توافق برسند.

مقام روس گفت:ضروری است یک دولت ائتلافی که قادر به حل مسائل افغانستان باشد، تشکیل گردد.

وی اضافه نمود:دولت روسیه به وی ماموریت داده در چارچوب گروه سه (آمریکا، روسیه و چین) زمینه شروع گفت وگو بین گروه های افغان را تسهیل کند.

کابلوف گفته است در گفت وگو با خلیل زاد نماینده ویژه آمریکا در افغانستان امکان برگزاری نشست بعدی صلح در مسکو آنالیز شده است.

وی با تاکید بر شروع گفت وگو بین دولت افغانستان و طالبان و برقراری آتش بس گفت که پافشاری طالبان درباره تشکیل امارت اسلامی باعث مزاحمت در گفت وگوهای صلح می گردد.

در حال حاضر بجز دولت افغانستان احزاب سیاسی، طالبان و بعضی از اعضای هیأت مذاکره نیز ایجاد دولت موقت را راه چاره بحران این کشور می دانند.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 4 فروردین 1400 بروزرسانی: 4 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1194

به "روسیه نشست افغانستان را برگزار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه نشست افغانستان را برگزار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید