رونمایی از واکسن ایرانی کرونا

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران : رئیس انستیتو پاستور از فراوری مشترک واکسن ایرانی با یکی از کشورها و رونمایی از آن در بهمن ماه اطلاع داد.

رونمایی از واکسن ایرانی کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علیرضا بیگلری، رئیس انستیتو پاستور ایران در بخش خبری شبکه یک سیما با اشاره به اقدامات اجرا شده برای تامین واکسن مورد احتیاج به کرونا برای کشور، گفت: ما اجازه تزریق واکسن را فقط به واکسن های که فراوری داخل یا فراوری مشترک باشند می دهیم.

وی ادامه داد: اولین واکسن ما وارد آزمایش بالینی شده و یکی از واکسن های مشترک ما نیز فاز سوم را انجام داده است و به عنوان یک فراوری ایرانی آن را عرضه خواهیم کرد.

رئیس انستیتو پاستور افزود: این واکسن مشترک با یکی از کشورها مرحله بالینی خود را به خوبی گذرانده و فاز یک آن به خوبی جواب داده است؛ ضمن اینکه فاز دوم آن را در آن کشور انجام می گردد.

بیگلری افزود: در بهمن ماه نیز فاز سوم را انجام داده و به عنوان یک فراوری ایرانی آن را عرضه می کنیم.

وی با اشاره به اقدمات ایران برای تامین واکسن کرونا، یادآور شد: به وسیله سازمان جهانی بهداشت و خرید همزمان از شرکت های معتبر و همچنین فراوری داخلی در مورد تامین واکسن اقداماتی اجرا شده است.

رئیس انستیتو پاستور در پاسخ به این پرسش که برای مقابله با ویروس انگلیسی کرونا چه تدابیری در نظر گرفته شده است، گفت با توجه به جهش ویروس این موضوع دغدغه و نگرانی های ایجاد نموده نموده است.

بیگلری متذکر شد: هنوز تعیین نشده که آیا واکسن هایی که تا به حال ساخته شده در برابر این ویروس کارایی خود را از دست داده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 بهمن 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1083

به "رونمایی از واکسن ایرانی کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از واکسن ایرانی کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید