ساخت اولین ترانزیستور کاملاً قابل بازیافت دنیا با چاپگر

به گزارش کوه سفید، محققان دانشگاه دوک برای اولین بار ترانزیستوری فراوری نموده اند که با چاپگر تهیه می گردد و به طور کامل قابل بازیافت است.

ساخت اولین ترانزیستور کاملاً قابل بازیافت دنیا با چاپگر

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت چاپ کاتالوگ ارزان از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

یکی از مسائل قطعات و وسایل الکترونیکی غیرقابل بازیافت بودن آنهاست و حتی جدا کردن قطعات قابل بازیافت این محصولات نیز ساده نیست. پژوهشگران برای حل این مشکل اولین ترانزیستور کاملاً قابل بازیافت را با چاپگر فراوری نموده اند که با استفاده از مقداری آب و امواج صوتی به اجزای اولیه مورد استفاده برای فراوری تجزیه می گردد.

برای فراوری این ترانزیستور از قطعات سلولزی در ابعاد نانو استفاده شده که با استفاده از تفاله چوب و گیاهان فراوری شده اند و با محیط زیست کاملاً سازگار هستند. محققان برای استخراج جوهر قابل چاپ از این سلولزهای نانو آنها را به شکل بلورهای نمکی درآوردند و در نهایت یک جوهر عایق به دست آوردند که با استفاده از گرافن و نانولوله های کربنی به محصولی رسانا و هادی الکتریسیته مبدل شد. این ترکیب با استفاده از چاپگرهای جوهری و در دمای اتاق برای فراوری ترانزیستور قابل استفاده است.

چاپگر یادشده به مدت شش ماه بدون هیچ مسئله ای قابل استفاده بوده و قابلیت های خود را در قالب یک حسگر قابل چسباندن بر روی کاغذ به اثبات رسانده است. انتظار می رود در آینده نزدیک برای فراوری انبوه این ترانزیستور برنامه ریزی گردد.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1274

به "ساخت اولین ترانزیستور کاملاً قابل بازیافت دنیا با چاپگر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت اولین ترانزیستور کاملاً قابل بازیافت دنیا با چاپگر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید