سازمان ملل برای خاتمه ناآرامی ها، به عراق بسته اصلاحات پیشنهادی ارائه کرد

به گزارش کوه سفید، هیأت یاری رسانی سازمان ملل متحد به عراق، در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور، پیشنهاداتی را مطرح نموده که به ادعای این گروه می تواند به کاهش تنش ها منجر گردد.

سازمان ملل برای خاتمه ناآرامی ها، به عراق بسته اصلاحات پیشنهادی ارائه کرد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، هیأت یاری رسانی سازمان ملل به عراق (یونامی) یکشنبه شب در هفدهمین روز دور دوم اعتراضات عراق در بیانیه ای، پیشنهاداتی را برای کاهش تنش ها مطرح و عنوان نموده است که در حال رایزنی با طرف های سیاسی در عراق است.

این بیانیه اعتراضات کنونی را نتیجه عدم پیشرفت در طول 16 سال گذشته در عراق عنوان نموده و هشدار داده است که ریسک فزاینده ای وجود دارد که خرابکاران اعتراضات مسالمت آمیز را ربوده و هرگونه کوشش برای تغییرات واقعی را از خط خارج نمایند. زمان از اهمیت حیاتی برخوردار است، همین طور رسیدن به نتایج ملموس.

پیشنهادات یونامی به بغداد، به سه دسته یک هفته ای، کوتاه مدت و میان مدت تقسیم شده است. آزادی شرکت نمایندگان در اعتراضات مسالمت آمیز و محاکمه عاملان خرابکاری و خشونت و درخواست از طرف های خارجی برای توقف دخالت در امور عراق، از جمله پیشنهادات یک هفته ای این هیأت سازمان ملل به عراق است.

اصلاحات انتخاباتی، اصلاحات بخش امنیتی و مقابله با فساد به وسیله اعلام دارایی های مقامات، سه پیشنهاد کوتاه مدت این هیأت است که به عقیده این گروه باید ظرف یک تا دو هفته اجرایی گردد.

این هیأت سازمان ملل نهایتا در بخش پیشنهادات میان مدت، رسما از طرح تغییر مفاد قانون اساسی عراق و برگزاری همه پرسی عمومی حمایت نموده است. اصلاحات قوانین کلان عراق با هدف تعیین شدن منشأ دارایی ها و همچنین مبارزه با عاملان فساد، از دیگر پیشنهادات مطرح شده در این بیانیه است.

اعتراضات در عراق از ابتدای ماه اکتبر شروع شد و به دلیل ایام زیارت اربعین حسینی -علیه السلام- برای چند روز متوقف شد و از بیست و پنجم اکتبر (3 آبان) از سر گرفته شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 207

به "سازمان ملل برای خاتمه ناآرامی ها، به عراق بسته اصلاحات پیشنهادی ارائه کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل برای خاتمه ناآرامی ها، به عراق بسته اصلاحات پیشنهادی ارائه کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید