شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به 318 نفر رسید

به گزارش کوه سفید، کرونا در کردستان 318 نفر را مبتلا نموده و تا به امروز جان 40 تن را گرفته است.

شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به 318 نفر رسید

فرزین رضاعی، رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تبادل نظر با خبرنگار از گفت: از 764 نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه 318 مورد مثبت و 401 مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش 45 نفر نیز هنوز تعیین نشده است.

او افزود:از ابتدای ورود این ویروس به استان تا به امروز 40 نفر جان خود را از دست داده اند که از این تعداد 17 نفر درسقز، 3 نفر در سنندج، 6 نفر درقروه ، 8 نفر در بانه و در مریوان، بیجار و کامیاران هر کدام 2 نفر بخاطر این بیماری جان باخته اند.

رضاعی هچنین ادامه داد: در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز 114 نفر، بانه 64، سنندج 66، کامیاران 11، قروه 24، مریوان 8، دیواندره 10، بیجار 16، دهگلان 3 و سروآباد نیز 2 نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان افزود: فرایند درمان بیماران مبتلا به کرونا در استان ادامه دارد و تا به امروز 103 نفر توانسته اند این بیماری را شکست دهند که یکی از آنها پیرمردی 101 اهل شهرستان بانه است البته همچنان تاکید داریم پیشگیری بسیار بهتر از درمان این بیماری است.

او اضافه نمود: فرایند درمان تمام این بیماران به صورت قطعی خاتمه پذیرفته است و 103 بیمار بهبود یافته دوران قرنطینه 14 روزه خود را سپری نموده و از بیمارستان مرخص شده و هم اکنون می توانند فعالیت های روزمره خود را از سر گیرند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز 929 نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند، تاکید نمود: این تعداد شامل افراد مشکوک، بیمار و ترخیص یافته است و تعداد بستری شدگان در حال حاضر در بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی استان 124 نفر است.

رضاعی گفت: از این تعداد، 29 نفر در بیمارستان توحید سنندج، 6 نفر در بیمارستان بعثت سنندج، 43 نفر در بیمارستان امام خمینی(ره) سقز، 11 نفر در بیمارستان تامین اجتماعی سقز، هشت نفر در بیمارستان شهید بهشتی قروه، 15 نفر در بیمارستان رازی بانه، چهار نفر در بیمارستان امام حسین (ع) بیجار، پنج نفر در بیمارستان دیواندره، یک نفر دربیمارستان بوعلی مریوان، یک نفر در دهگلان و یک نفر در بیمارستان سروآباد بستری هستند.

ک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 564

به "شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به 318 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان به کرونا در کردستان به 318 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید