طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه، حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان

به گزارش کوه سفید، در حالی که حشد شعبی عراق تمام کوشش خود را برای تامین امنیت مراسم نوروز در دیالی به کار بسته است، توپخانه ارتش ترکیه مناطق گردشگری شمال عراق را همزمان با عید نوروز گلوله باران کرد.

طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه، حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از السومریه، طالب الموسوی فرمانده عملیات حشد شعبی در دیالی از موفقیت طرح امنیتی ویژه مراسم نوروز در دیالی اطلاع داد و گفت: نیروهای تیپ اول، چهارم، 20،23،24، 28 و 110، مناطق خانقین و اطراف آن و نیز مناطق گردشگری را امن نگه داشتند.

وی اضافه کرد: نیروهای حشد شعبی از هفت روز قبل در حال آماده باش برای تامین امنیت خانقین و حومه آن به سر می برند. نیروها عملکرد خوبی داشتند.

همزمان مهدی صالح عبد الواحد البو بصیری از فرماندهان حشد شعبی هم از استقرار نیروهای حشد شعبی در مناطق خانقین و نفت خانه برای تامین مراسم نوروز نمودها در این مناطق اطلاع داد و اعلام کرد: حشد شعبی تکیه گاه امنیتی همه قومیت ها و ادیان در عراق باقی خواهد ماند.

طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه

یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از طرح امنیتی برای رصد تحرکات تروریست ها در نوار مرزی عراق با سوریه اطلاع داد.

وی از برخورد کوبنده با افرادی که دکل های برق را هدف قرار دهند سخن گفت و به ماموریت نیروهای عراقی در این زمینه اشاره نمود.

یحیی رسول از نظارت بر مرزها با ابزارهای پیشرفته به ویژه دوربین ها اطلاع داد و اضافه کرد: خطر داعش همچنان برقرار است اما عملیات پیشگیرانه و اطلاعاتی جریان دارد.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اعلام کرد: اقدام دقیق و اطلاعاتی نقش بسزایی در دستگیری، هلاکت و نابودی مخفیگاه های داعش که به دنبال پنهان شدن در صحرا یا مناطق کوهستانی یا دشت ها هستند، ایفا نموده است. ما ضربات دردناکی به داعش وارد نموده و عملیات علیه تکفیری ها را ادامه خواهیم داد.

حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان

صبری حسین الدلیمی مدیر ناحیه النخیب عراق گفت: نیروهای امنیتی اقدام به حفر خندق امنیتی میان ناحیه النخیب با گذرگاه مرزی عرعر عربستان به طول 120 کیلومتر نموده اند.

وی اضافه کرد: تا به امروز نود درصد از این خندق اجرا شده است و طی روزهای آینده کار احداث خندق به انتها خواهد رسید.

الدلیمی گفت: احداث این خندق نقش به سزایی در تامین امنیت جهت عبور حجاج و نیز کاروان های تجاری میان عراق و سعودی ایفا خواهد نمود.

همزمان با عید نوروز، ارتش ترکیه شمال عراق را گلوله باران کرد

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که توپخانه ارتش ترکیه در بحبوحه برگزاری مراسم عید نوروز، یک منطقه گردشگری در زاخو در استان دهوک در شمال عراق را هدف قرار داد.

ترور افسر اطلاعات عراق در بغداد

یک منبع امنیتی عراقی از ترور محمود لیث حسین افسر سازمان اطلاعات عراق در منطقه المنصور بغداد به دست افراد ناشناس اطلاع داد و اعلام کرد: این افسر عراقی به بیمارستان انتقال داده شد؛ اما جان باخت.

همزمان منابع عراقی از هدف قرار دریافت یک نظامی عراقی از سوی تک تیراندازان داعشی در طارمیه در شمال بغداد و زخمی شدن وی اطلاع دادند.

عملیات در دیالی به دنبال ربودن شدن 4 نفر

مازن التمیمی از مسئولان ناحیه العباره در دیالی از عملیات نظامی گسترده ای که شامگاه روز گذشته به دنبال ربوده شدن چهار نفر در دیالی شروع شده است اطلاع داد و گفت: این عملیات با هدف افراد ربوده شده و بازداشت ربایندگان وابسته به گروه های تروریستی انجام می گردد

داعش، شب گذشته چهار نفر را در نزدیکی شرق ناحیه العباره ربود.

خنثی سازی دو بمب در دیالی

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی از انفجار دو بمب در استان دیالی در جریان ادامه عملیات ثأر الشهداء در بوستان های ام الحنطه در این استان اطلاع داد و اعلام کرد: داعش این بمب ها را کار می گذارد تا مانع فعالیت کشاورزان در اراضی زراعی آنها گردد.

دستگیری داعشی ها در کرکوک و نینوا

سازمان امنیت ملی عراق به دستگیری 4 داعشی در کرکوک و 5 داعشی در استان نینوا اشاره نمود.

یک منبع امنیتی عراقی از ربوده شدن سه کشاورز در روستایی از توابع بخش طوزخورماتو در شرق صلاح الدین به دست داعش و انتقال آنها به مقصد نامعلوم اطلاع داد.

سازمان امنیت ملی عراق از دستگیری 11 داعشی در مناطق مختلف موصل اطلاع داد که هر کدام سمت های خاصی در داعش داشته اند و علیه نیروهای امنیتی جنگیده و مرتکب جنایات علیه غیرنظامیان شده اند.

بازداشت سرنموده داعش در جنوب و غرب عراق

اداره اطلاعات عراق از بازداشت سرنموده داعش ملقب به ابوخطاب در جنوب بغداد که به دنبال دریافت اطلاعات دقیق و پیگیری و رصد مداوم حاصل شد، اطلاع داد و اعلام کرد که این سرنموده داعشی از فلوجه به بغداد آمده بود و مناصبی در داعش داشت.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عراقی به مخفیگاه داعشی در مناطق صحرایی الانبار حمله کردند و یک سرنموده شاخص داعشی را دستگیر کردند.

این منبع اعلام کرد: نیروهای امنیتی پس از دریافت اطلاعاتی مبنی بر حضور یک سرنموده داعشی، به مخفیگاه داعشی حمله نموده و آنرا به محاصره خود درآوردند و با دستگیری این سرنموده وی را در میان تدابیر شدید امنیتی به مرکز بازپرسی بردند تا اطلاعاتی از دیگر سرنموده های شبکه های پنهان داعشی بدهد.

تاکید بر نشست امنیتی فوری درباره دیالی

اقبال اللهیبی نماینده مجلس عراق گفت: با توجه به تشدید تحرکات تروریست ها در دیالی، اهتمام زیاد از سوی دولت باید وجود داشته باشد.

وی اضافه کرد: ربوده شدن چند نفر در ناحیه العباره در استان دیالی نگران کننده است و باید تحقیق فوری به عمل آید. امنیت دیالی به نشست امنیتی فوری برای آنالیز رخنه های امنیتی و تامین امنیت مناطق احتیاج دارد به ویژه که تروریسم دشمن همه طیف های عراقی است.

این نماینده گفت که بی ثباتی در هر منطقه اوضاع مالی آنرا نابود می نماید و مردم را نگران می نماید و این در بعضی مناطق حاکم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1222

به "طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه، حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح امنیتی مرزی عراق با سوریه، حفر خندق در گذرگاه عرعر با عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید