عبدالله عبدالله خواهان حفظ بی طرفی سفارت خانه ها در افغانستان شد

به گزارش کوه سفید، به گزارش خبرنگاران به نقل از آوا، عبدالله عبدالله نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان با انتشار نامه ای از همه سفارت خانه ها و نهادهای خارجی مستقر در افغانستان خواسته است تا از نتیجه اعلام شده در باره انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور حمایت نکنند.

عبدالله عبدالله خواهان حفظ بی طرفی سفارت خانه ها در افغانستان شد

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز ویلا در شمال با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

رئیس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی در نامه خود، از سفارت خانه ها و سازمان های خارجی در کابل خواسته است تا نسبت به نتایج نهایی اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، بی طرفی کامل خود را حفظ کنند.

عبدالله عبدالله در این نامه نوشته است: احترامانه توقع می رود تا سفارت های کشورهای دوست و مؤسسات بین المللی مقیم کابل روی اعلان غیرقانونی متکی بر تقلب کمیسیون انتخابات ترتیب اثر نداده و بی طرفی کامل خود را در مورد این موضوع حساس ملی و سرنوشت ساز برای مردم افغانستان حفظ کنند.

نامه عبدالله عبدالله چند روز پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اجرا شده که در آن رئیس کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، محمد اشرف غنی را با کسب 50/64 درصد از آرا برنده انتخابات بیان کرد.

همچنین بر اساس اعلام این کمیسیون، عبدالله عبدالله با کسب 72841 رأی، 39.52 آرا را به خود اختصاص داده است.

عبدالله عبدالله، رئیس تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی و رقیب محمد اشرف غنی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان، در نخستین سخنرانی پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات این کشور، تصمیم های کمیسیون های انتخاباتی را غیر قانونی عنوان نموده بود.

به گفته عبدالله عبدالله نتیجه اعلام شده انتخابات از سوی کمیسیون مستقل، دزدی انتخابات و کودتا بر مردم سالاری است و این نتیجه از اساس غیرقانونی است.

عبدالله عبدالله همچنین تصمیم کمیسیون را غیرقانونی خوانده و از تشکیل حکومت فراگیر خبر داده بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 373

به "عبدالله عبدالله خواهان حفظ بی طرفی سفارت خانه ها در افغانستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالله عبدالله خواهان حفظ بی طرفی سفارت خانه ها در افغانستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید