فیلا استعفای مارتینتی را تایید کرد، لالوویچ رئیس موقت فیلا شد

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران : پس از جلسه اضطراری فیلا در تایلند و استعفای مارتینتی، سایت فیلا در بیانیه ای این موضوع را تایید کرد.

فیلا استعفای مارتینتی را تایید کرد، لالوویچ رئیس موقت فیلا شد

به گزارش خبرنگاران و به نقل از رویترز، پس از اینکه سه شنبه گذشته کمیته بین المللی المپیک در جلسه ای در لوزان سوئیس پیشنهاد حذف کشتی از جمع رشته های اصلی المپیک در سال 2020 را داد، فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) تصمیم گرفت جلسه ای اضطراری را با حضور اعضای خود در پوکت تایلند برگزار کند، جلسه ای که امروز (شنبه) برگزار گردید و رافائل مارتینتی، رئیس فیلا به دلیل عدم اعتماد از سوی دیگر اعضای این نهاد از سمت خود استعفا کرد.

احمد آییک، عضو ترکیه ای هیات فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) گفت: مارتینتی استعفای خود را اظهار داشت. پس از این اتفاق اعضای حاضر در جلسه تصمیم به انتخاب رئیس موقت برای کنگره فوق العاده ای که در جریان مسابقات قهرمانی دنیا در ماه سپتامبر (شهریور) در بوداپست برگزار خواهد شد، گرفتند. در این رای گیری نناد لالوویچ از صربستان به عنوان رئیس موقت انتخاب شد. البته وی رئیس موقت کنگره شد نه رئیس موقت فیلا!

تومیاکی فوکودا، نایب رئیس فیلا نیز به خبرنگاران گفت: اگر امروز به نتیجه نرسیم فردا نیز این جلسه ادامه خواهد داشت تا برای مسئله ای که برای کشتی به وجود آمده، راه حلی پیدا کنیم.

ریچ بندر، مدیر اجرایی فدراسیون کشتی آمریکا نیز با تقدیر از کوشش های مارتینتی گفت: جامعه کشتی آمریکا و جامعه کشتی دنیای از زحمات و خدماتی که مارتینتی در این مدت برای کشتی انجام داده تشکر می نماید. تصمیم وی برای کناره گیری یاری می نماید تا کشتی دنیای فرصتی برای ایجاد تغییر و پیشرفت داشته باشد. حالا فیلا می تواند دریچه ای تازه روی روابطش با کمیته بین المللی المپیک باز کند.

کشتی از سال 1896 میلادی از اولین المپیک مدرن حضور داشته ولی با پیشنهاد IOC شاید این رشته در المپیک 2020 حذف گردد.

وب سایت رسمی فیلا نیز در بیانیه ای استعفای مارتینتی سوئیسی را تایید کرد. در این بیانیه عنوان شده است که مارتینتی در جلسه اضطراری فیلا که امروز (شنبه) در پوکت تایلند برگزار گردید تنها 50 درصد رای اعتماد از سوی اعضای حاضر در این جلسه را کسب و کناره گیری خود را اظهار داشت تا فرصت را در اختیار رئیس بعدی بگذارد. مارتینتی البته تا سال 2014 به عنوان عضو هیات رئیسه فیلا باقی خواهد ماند.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 8

به "فیلا استعفای مارتینتی را تایید کرد، لالوویچ رئیس موقت فیلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلا استعفای مارتینتی را تایید کرد، لالوویچ رئیس موقت فیلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید