لاوروف: مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا اختلافات جدی دو طرف را نشان داد

به گزارش کوه سفید، وزیر امور خارجه روسیه معتقد است که در صورت تلاش دوجانبه و انجام مذاکرات صریح و سازنده، با وجود اختلافات جدی که در گفت وگوهای اخیر مشخص بود، می توان به رفع تحریکات در روابط با آمریکا امیدوار بود.

لاوروف: مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا اختلافات جدی دو طرف را نشان داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام نمود، در صورت انجام تلاش های لازم، مسکو می تواند امیدوار باشد که بعضی مسائل و تحریکات در مذاکرات با واشنگتن از بین بروند.

لاوروف گفت: به عقیده من، موضع گیری طرف آمریکایی در خصوص انجام تبادل نظر با روسیه، محترمانه بود و این امکان را بوجود می اورد تا از طریق مذاکرات جدی و تعیین، بتوان نه درباره تهدیدات و خطرات دور از فکر و غیرواقعی، بلکه در خصوص مسائل مهم و راه های همکاری دوجانبه تبادل نظر کرد و در این صورت، مسکو می تواند امیدوار باشد که بعضی تحریکات تعیین در روابط دوجانبه از میان برداشته شوند. هرچند این کار با سرعت تحقق نخواهد یافت و کار ساده ای نیست.

وزیر امور خارجه روسیه یادآور شد: مذاکرات روز دوشنبه نیکولای پاتروشییف دبیر شورای امنیت با جیک سالیوان مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در ژنو، بسیار شفاف و با در نظر گرفتن تمامی اختلافات موجود در روابط دو کشور بود. در وقع این تبادل نظرها در ادامه مذاکراتی انجام گرفت که ما به همراه آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا هفته گذشته در ایسلند آغاز کردیم. این مذاکرات هم با صراحت کامل و بسیار جدی انجام گرفت و در جریان آن، اختلاف دو طرف پنهان نشده و مطابق با واقعیات بود.

به گفته وی، اختلافات کنونی در روابط روسیه و آمریکا هم در بعضی مسائل دوجانبه و هم در خصوص بعضی مسائل بین المللی تعیین است.

سرگئی لاوروف همچنین یادآور شد که طرف روسی همواره برگزاری نشست سران روسیه-ایالات متحده را بسیار مثبت ارزیابی کرده و تحقق آن را برای تعیین خط مشی ادامه روابط دوجانبه با اهمیت دانسته است.

همانطور که شب گذشته دفتر مطبوعاتی کرملین اعلام نمود، دیدار حضوری ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهوری روسیه و آمریکا قرار است در تاریخ 16 ژوئن (26 خرداد ماه) در ژنو برگزار شود. آخرین توافقات در زمینه فراهم سازی مقدمات لازم برای برگزاری این نشست در جریان مذاکرات روز دوشنبه دبیر شورای امنیت روسیه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در ژنو صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مرداد 1400 بروزرسانی: 16 مرداد 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1429

به "لاوروف: مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا اختلافات جدی دو طرف را نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: مذاکرات اخیر روسیه و آمریکا اختلافات جدی دو طرف را نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید