محققان ابزاری برای ساخت سریع و اتوماتیک نانوحفره طراحی کردند

به گزارش کوه سفید، محققان ابزاری اتوماتیک و سریع برای فراوری نانوحفره ساخته اند که با استفاده از آن می توان توسعه فناوری حسگری با نانوحفره را تسریع کرد.

محققان ابزاری برای ساخت سریع و اتوماتیک نانوحفره طراحی کردند

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ حرفه ای از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه اوتاوا ابزاری برای توسعه فناوری نانوحفره ها ارائه کردند. آزمایشگاه نوآوری تیکوسا در این دانشگاه از زیست فیزیک تک مولکولی کاربردی برای ارائه ایده ای در حوزه تحقیقاتی نانوحفره استفاده کرد. با استفاده از دستاورد این گروه تحقیقاتی، جهت برای طراحی سخت افراز و نرم افزار به منظور فراوری نانوحفره های حالت جامد هموار می گردد. این ابزار می تواند با هزینه کم و به صورت اتوماتیک نانوحفره فراوری کند.

این دستاورد برای محققانی که در حوزه تشخیص و توالی سنجی در بخش سلامت و علوم زیستی فعالیت دارند قابل استفاده است، کسانی که با استفاده از نانوحفره به دنبال توالی سنجی DNA و شناسایی مولکول های زیستی مانند تک پروتئین ها هستند.

وینسنت تاباردکسا از محققان این پروژه می گوید: ما برای اولین بار ابزار منحصربه فردی ساختیم که با استفاده از آن می توان نانوحفره فراوری کرد. این فناوری پتنت شده به توسعه تحقیقات در حوزه نانوحفره یاری می نماید.

نانوحفره های حالت جامد به عنوان حسگر های تک مولکولی می توانند پتانسیل بالایی برای کاربرد های حسگری و توالی سنجی داشته باشند به طوری که از آن ها می توان برای شناسایی پاتوژن ها و کمی سنجی زیست شناساگرها، بررسی میکروب ها و تحقیقات سرطان استفاده کرد.

با این حال تا همین اواخر، این فناوری از قیمت بالایی برخوردار بود و احتیاج به نیروی انسانی و زمان زیادی برای استفاده از این فناوری داشت. برای حل این مشکل، محققان این پروژه از روشی به نام شکست کنترل شده استفاده کردند تا نانوحفره های حالت جامد فراوری نمایند.

متیو وو از محققان این پروژه می گوید: برای تقویت نوآوری، ما ابزاری ساختیم که اگر کسی تا به امروز اسمی از نانوحفره نشنیده بتواند از آن استفاده کند.

فراوری نانوحفره با استفاده از روش شکست کنترل شده، جایگزین مناسبی برای روش های گران قیمت میکروسکوپ الکترونی است به طوری که با کلیک کردن می توان نانوحفره را به صورت اتوماتیک فراوری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 314

به "محققان ابزاری برای ساخت سریع و اتوماتیک نانوحفره طراحی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محققان ابزاری برای ساخت سریع و اتوماتیک نانوحفره طراحی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید