مسکو: شروع واکسیناسیون در مقابل کرونا از دو هفته آینده

به گزارش کوه سفید، وزیر بهداشت روسیه ضمن ارائه جزئیات جدید درباره واکسن کرونای ساخت این کشور، بعضی ادعاها درباره ایمن نبودن آن را ناشی از رقابت دانست.

مسکو: شروع واکسیناسیون در مقابل کرونا از دو هفته آینده

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، اولین سری واکسن کرونا در دنیا با نام اسپوتنیک-وی که توسط مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا روسیه ساخته شده و فراوری انبوه آن در کارخانه دارویی AFK Sistemas Binnopharm شروع شده، قرار است تا دو هفته آینده مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، میخائیل موراشکو وزیر بهداشت روسیه امروز چهارشنبه اعلام نمود: انتظار می رود فراوری کلی این دارو به میزان 500 میلیون دوز در 12 ماه آینده انجام گردد. اولین سری واکسن کرونا که مدتهاست منتظر آن بودیم در دو هفته آینده فراوری و آماده برای استفاده خواهد بود.

وی اضافه نمود: امروز آزمایش های کنترل کیفیت در حال اجرا است. در دو هفته آینده اولین سری ارائه و برای [واکسینه کردن] کادر پزشکی در گروه های پرخطر تحویل داده می گردد.

این مقام بهداشت و درمان روس تاکید نمود واکسیناسیون برای همه از جمله پزشکان اختیاری خواهد بود. او همچنین گفت یک نرم افزار مخصوص ردیابی در حال فراوری است که شهروندان روسیه با استفاده از آن می توانند شرایط سلامتی خود را تایید نمایند. این نرم افزار همچنین عوارض جانبی احتمالی دارو را در کسانی که این واکسن را استفاده نموده اند، تحت نظارت دارد.

موراشکو در مورد توزیع این واکسن هم گفت که ابتدا برای تامین تقاضا در داخل روسیه مورد استفاده قرار می گیرد اما در همین حال صادرات آن را هم منتفی ندانست.

وی همچنین توضیح داد که نقدها در مورد این واکسن در خارج از روسیه بی پایه و ناشی از رقابت است.

پیش از این سازمان دنیای بهداشت اعلام نمود به دلیل آنکه هنوز اطلاعات کاملی درباره واکسن روسی کرونا دریافت ننموده نمی تواند این واکسن را ارزیابی کند. سازمان دنیای بهداشت تاکید نمود که پیش از تکمیل دو مرحله تست های دوم و سوم نمی توان هیچگونه واکسنی فراوری کرد.

مقامات ارشد آمریکا هم در واکنش به دستاورد پزشکی جدید روسیه در مبارزه با کرونا، پیروز بودن واکسن کرونای ساخت این کشور را به موثر بودن آن برای شهروندان آمریکا منوط کردند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه گفت که وزارت بهداشت کشورش اولین واکسن کرونا در دنیا را تأیید نموده است. پوتین ضمن اعلام این خبر گفته که دختر او نیز این واکسن را تزریق نموده است.

پوتین ابراز امیدواری کرد که روسیه به زودی فراوری انبوه این واکسن را شروع کند. رئیس جمهور روسیه همچنین گفته بعد از اینکه دخترش این واکسن را تزریق کرد کمی دمای بدنش بالا آمد اما این تب به سرعت از بین رفت.

وزیر بهداشت روسیه پیش از این خبر داده بود که تست بالینی واکسن کرونای ساخت مرکز تحقیقات ملی اپیدمولوژی و میکروبیولوژی گامالیا کامل شده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 867

به "مسکو: شروع واکسیناسیون در مقابل کرونا از دو هفته آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو: شروع واکسیناسیون در مقابل کرونا از دو هفته آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید