مصاحبه ، اتحادیه میهنی کردستان عراق: خواستار برون رفت از بن بست کنونی هستیم، شرط کُردها در حمایت از الزرفی

به گزارش کوه سفید، دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان در مورد حمایت این حزب از نامزد معرفی شده نخست وزیری عراق خاطرنشان کرد که این حمایت از شخص خاصی نیست و شروطی برای آن هم در نظر گرفته شده است.

مصاحبه ، اتحادیه میهنی کردستان عراق: خواستار برون رفت از بن بست کنونی هستیم، شرط کُردها در حمایت از الزرفی

فرید اسسرد در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران، شرایط عراق را حساس و نیازمند توجه جدی جریان های سیاسی توصیف کرد و گفت: موضوع تغییر نخست وزیر و کابینه تحت امر وی به تظاهرات چندین ماهه عراق برمی گردد، در آن شرایط عده ای بر این باور بودند که چنین تغییراتی موجب حرکت به سوی برطرف مسائل این کشور می گردد اما فرایند تحولات به گونه ای بوده است که تا به امروز بیشتر جریان های سیاسی از نامزد مشخصی جهت در اختیار دریافت اداره دولت عراق حمایت نکرده اند.

وی در ادامه گفت: با وجود نامزدی عدنان الزرفی هنوز هم افق روشنی برای تشکیل کابینه جدید عراق متصور نیست و شرایط به گونه ای است که جهت پیش روی نامبرده هم به مراتب مشکل تر شده است.

دبیر شورای رهبری اتحادیه میهنی کردستان عراق گفت: بخش زیادی از جریان های سیاسی از شرایط کنونی عراق در زمینه های مختلف نگرانند و کوشش مستمر آنها این است که شخص مناسبی برای تصدی سِمت نخست وزیری معرفی و از وی اعلام حمایت گردد. اگرچه عدنان الزرفی به عنوان نامزد احراز این پُست معرفی شده است اما سرنوشت وی همچنان مبهم است.

اسسرد در پاسخ به سوالی در مورد موضعگیری کُردها و بیانیه زودهنگام اتحادیه میهنی پس از اعلام نامزدی الزرفی گفت: این یک واقعیت است که در شرایط کنونی نمی توان از موضعگیری واحد جریان های سیاسی اقلیم کردستان سخن گفت، ما به عنوان اتحادیه میهنی کردستان خواستار برون رفت عراق از بن بست کنونی هستیم اما بدون پیش شرط از شخص خاصی هم حمایت نخواهیم کرد.

وی در تشریح شروط اتحادیه میهنی کردستان گفت: شروط اعلامی ما را نمی توان شروط حزب نامید بلکه پفراینده های انباشت شده میان حکومت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق است، هر نامزدی که در راستای برطرف این مسائل به کُردها ضمانت اجرایی دهد از حمایت اتحادیه میهنی برخوردار خواهد شد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 570

به "مصاحبه ، اتحادیه میهنی کردستان عراق: خواستار برون رفت از بن بست کنونی هستیم، شرط کُردها در حمایت از الزرفی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه ، اتحادیه میهنی کردستان عراق: خواستار برون رفت از بن بست کنونی هستیم، شرط کُردها در حمایت از الزرفی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید