معاون اشرف غنی: حفظ قانون اساسی و انتخابات محورهای اساسی طرح صلح دولت است

به گزارش کوه سفید، معاون رئیس جمهور افغانستان اظهارداشت که حفظ قانون اساسی برای جلوگیری از فروپاشی نظام و نیز برگزاری انتخابات از محورهای اصلی طرح صلح دولت افغانستان است.

معاون اشرف غنی: حفظ قانون اساسی و انتخابات محورهای اساسی طرح صلح دولت است

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سرور دانش معاون دوم رئیس جمهور افغانستان در مراسمی در کابل گفت: حفظ قانون اساسی برای جلوگیری از انقطاع نظام، حفظ انتخابی بودن نظام و انتخابی بودن کارگزاران درجه یک و مشارکت عادلانه همه جوانب، از محورهای اصلی طرح دولت افغانستان در فرایند صلح است.

دانش در مراسم معرفی سرپرست دادستانی کل افغانستان گفت که عادلانه و پایدار بودن باید به عنوان دو اصل اساسی در فرایند صلح این کشور در نظر گرفته گردد.

معاون رئیس جمهور افغانستان همچنین تأکید کرد که مشروعیت جنگ و صلح در افغانستان به اصل عدالت بستگی دارد و صلحی که عادلانه نباشد انتها باعث دوام منازعه به یک شکل دیگر خواهد شد.

وی با اصل دانستن حفظ قانون اساسی برای حفظ ارزش ها و جلوگیری از انقطاع نظام، اضافه نمود که با این حال، تعدیل قانون اساسی افغانستان مطابق مقتضیات کنونی براساس یک سازوکار قانونی نیز یک ضرورت اساسی می باشد.

معاون رئیس جمهور افغانستان با تأکید بر حفظ نظام انتخاباتی و مشارکت مردم افغانستان در معین سرنوشت خویش گفت که اشرف غنی برای برگزاری انتخابات سراسری، شفاف و زودهنگام زیر نظر مستقیم جامعه بین المللی و بدون مداخله دولت در این انتخابات، آمادگی دارد.

.+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1271

به "معاون اشرف غنی: حفظ قانون اساسی و انتخابات محورهای اساسی طرح صلح دولت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون اشرف غنی: حفظ قانون اساسی و انتخابات محورهای اساسی طرح صلح دولت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید