دیدار مجدد عمران خان و ترامپ؛ تکرار وعده عملی نشده آمریکا به پاکستان

به گزارش کوه سفید، ترامپ ضمن دیدار مجدد با عمران خان باز هم به وی وعده حل مساله کشمیر را داد، ادعایی که پیش از این هیچ اقدامی برای عمل به آن انجام نداده است.

دیدار مجدد عمران خان و ترامپ؛ تکرار وعده عملی نشده آمریکا به پاکستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از جیو تی وی، ترامپ ضمن دیدار با عمران خان در شهر داووس سوئیس در مورد تحولات منطقه ای با وی به مصاحبه پرداخت.

وی ضمن تکرار وعده های عملی نشده قبلی خود باز هم گفت: آمریکا حاضر است برای حل مساله کشمیر نقش آفرینی نموده و این مشکل تاریخی را برای همواره حل نماید.

ترامپ مدعی شد: هیچ گاه روابط پاکستان و آمریکا به این خوبی نبوده که اینک و در سایه کوشش دولت های دو کشور دیده می گردد.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما مساله کشمیر را زیر نظر داریم و مصاحبههایی نیز در حال اجرا است مطمئنا به زودی راه حلی برای این بحران خواهیم یافت.

وی گفت: عمران خان دوست نزدیک من است و از اینکه مجددا با او دیدار می کنم بسیار شادمان هستم این دیدار برای مردم دو کشور خوب خواهد بود.

عمران خان نیز تاکید نمود: پاکستان همچنان برای صلح در افغانستان نقش آفرینی می نماید و امیدوار است هر چه سریع تر طرفین مناقشه به توافقی جامع دست پیدا نمایند.

وی گفت: البته این مساله داخلی افغانستان است و کوشش ما صرفا جنبه خیرخواهی برای همسایه شمالی مان را دارد.

نخست وزیر پاکستان افزود: بزرگترین چالش خارجی کشور ما هند است که امیدواریم آمریکا بتواند نقش مثبتی در مورد آن ایفا نموده و مسائل را کمتر کند.

این سومین دیدار عمران خان و ترامپ است و عملا سومین باری است که ترامپ قول همکاری برای حل مساله کشمیر را می دهد ولی هیچ اقدامی انجام نمی دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 379

به "دیدار مجدد عمران خان و ترامپ؛ تکرار وعده عملی نشده آمریکا به پاکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار مجدد عمران خان و ترامپ؛ تکرار وعده عملی نشده آمریکا به پاکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید