میرابراهیمی: گرانی باعث ریزش مشتریان رستوران ها شده، توان پرداخت مالیات را نداریم

به گزارش کوه سفید، رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران با اشاره به گرانی مواد اولیه مانند برنج، گوشت و روغن گفت: گرانی ها موجب ریزش مشتریان شده است، لذا با کاهش درآمد توان پرداخت مالیات را نداریم.

میرابراهیمی: گرانی باعث ریزش مشتریان رستوران ها شده، توان پرداخت مالیات را نداریم

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، علی اصغر میرابراهیمی گفت: پس از اتمام تعطیلی های مشخص شده از سوی ستاد ملی کرونا و بازگشایی واحد های صنفی رستوران ها در آخرین روز های اردیبهشت، بیش از یک ماه از شروع فعالیت واحد های صنفی می گذرد، اما علیرغم بازگشایی واحد های صنفی تعداد مشتریان به علت گرانی ریزش نموده است.

وی با بیان اینکه قیمت کالا های اساسی و به عبارتی مواد اولیه فراوری انواع غذا ها از جمله مرغ، گوشت، برنج و روغن گران است، گفت: براین اساس قیمت تمام شده محصول فراوریی رستوران ها نیز افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران با اشاره به تعطیلی یک ساله این صنف بعد از کرونا از اسفند 98 تا اواخر سال 99، گفت: طی یک و نیم سالی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است، رستوران ها و سلف سرویس ها برای فعالیت صنفی دچار محدودیت فراوانی بودند، بطوری که این واحد ها اغلب اجازه فعالیت صنفی نداشتند، لذا تعداد زیادی از واحد های صنفی به دلیل ضرر و زیان های شدید اقتصادی دچار ورشکستگی شدند.

وی بیان داشت: براین اساس بیش از 70 واحد صنفی از اتحادیه دارندگان رستوران و سلف سرویس تهران جدا و پروانه های خود را باطل کردند.

میرابراهیمی با اشاره به لزوم ارائه اظهارنامه های اقتصادیاتی تا 15 تیرماه بیان داشت: با توجه به تعطیلی مکرر در اثر کرونا و ریزش مشتریان از کجا و با چه درآمدی اقتصادیات بپردازیم؟ سازمان امور اقتصادیاتی به شرایط کسب و کار رستوران ها در یک سال و نیم گذشته مطلع است و می داند که درآمد این بخش از اصناف به شدت کاهش یافته و بعضی نیز ورشکسته شده اند.

وی با انتقاد از اینکه دولت شرایط اصنافی را که به علت کرونا درآمد خود را از دست داده اند، درک نمی کند، گفت: دولت به جای فشار به اصناف، باید جلوی فرار های اقتصادیاتی را بگیرد و اجازه ندهد، بعضی با درآمد های هنگفت از پرداخت اقتصادیات فرار نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1373

به "میرابراهیمی: گرانی باعث ریزش مشتریان رستوران ها شده، توان پرداخت مالیات را نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میرابراهیمی: گرانی باعث ریزش مشتریان رستوران ها شده، توان پرداخت مالیات را نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید