هشدار هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان

به گزارش کوه سفید، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح نارنجی، گفت: فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز تا صبح سه شنبه در نیمه شمالی استان به اوج خود می رسد بطوریکه در بعضی نقاط منجر به جاری شدن روان آب و آبگرفتگی معابر می گردد.

هشدار هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان

جهت دریافت خدمات نکات طراحی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

محسن حیدری در گفت و گو با خبرنگاران گفت: رگبار بهاری، رعدوبرق، بادشدید لحظه ای از جمله مخاطرات جوی عصر دوشنبه تا روز سه شنبه است که در بعضی نقاط منجر به جاری شدن رواناب، آبگرفتگی موقتی معابر، سیلابی شدن مسیل ها می گردد.

وی با بیان اینکه تا پنج شنبه فعالیت سامانه بارشی در استان فعال است، اضافه کرد: چهارشنبه با ورود سامانه بارشی جدید در استان پیش بینی می گردد ابتدا نواحی مرکزی و جنوب استان شاهد بارش باشند و روز پنج شنبه این شرایط در سطح استان گسترش یابد.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی تا آدینه در نقاط مختلف استان ادامه دارد، اضافه کرد: با توجه به ماهیت بارش های بهاره، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان آب، سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

حیدری اعلام نمود: با توجه به شاخص های همرفت، وقوع صاعقه و تگرگ نیز در مدت فعالیت این سامانه بارشی در استان احتمال دارد.

وی توصیه کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی از تردد درحاشیه مسیل ها و رودخانه ها خودداری و از رفتن به ارتفاعات پرهیز گردد.

عضو ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شرایط جوی پیش روی استان توصیه می گردد از گرده افشانی نخل ها در جنوب استان پرهیز گردد.

حیدری در بخش دیگری گفت: سه شنبه در مناطق شمالی استان وزش باد به نسبت شدید روی خواهد داد که علاوه بر خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، سبب کاهش دما نیز می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 494

به "هشدار هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی و احتمال سیلابی شدن رودخانه های فصلی سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید