هیچ واکسن کرونایی 100 درصد ایمنی ایجاد نمی کند، قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی کووید19 را دارد

به گزارش کوه سفید، مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: هیچ واکسنی به طور 100 درصد تضمین نمی کند که فرد دریافت کننده هیچ گاه بیمار نشود.

هیچ واکسن کرونایی 100 درصد ایمنی ایجاد نمی کند، قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی کووید19 را دارد

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فارس، تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت طی سخنرانی با بیان اینکه این نهاد بین المللی در حال حاضر 36 میلیون دوز واکسن به 86 کشور جهان تحویل داده است که در هفته جاری به حدود 100 مورد نیز می رسد، گفت: با این وجود تولید و توزیع عادلانه واکسن ها همچنان مهم ترین چالش پیش رو برای پایان دادن به مرحله حاد همه گیری است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی این سازمان، با وجود اینکه بیش از 604 میلیون دوز واکسن در سراسر جهان ارائه شده است، اما شمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از عوارض مرتبط با بیماری همه گیر، از 133 میلیون نفر مبتلا و 288 جانباخته در سطح جهان فراتر رفته است، مطرح نمود: سازوکار کوواکس برنامه محافظت از 20 درصد جمعیت کشورهای عضو طرح را برای سال 2021 پیش بینی کرده است که عمدتا شامل گروه پرخطر در برابر ابتلا به کووید 19 نیز می شود.

در برخی کشورها هنوز کادر درمان و گروه های پرخطر واکسن دریافت نکرده اند

به گفته مدیرکل سازمان جهانی بهداشت در برخی کشورها هنوز کادر درمان و گروه های پرخطر واکسن دریافت نکرده اند.

ادهانوم ادامه داد: از همه کشورها خواستیم که کارکنان بهداشت و افراد سالمند را در 100 روز نخست سال2021 واکسینه کنند که این هفته به صدمین روز می رسیم.

وی شرح داد: اگرچه همه ما از تبعات همه گیری متاثر شده ایم، اما قشر فقیر و حاشیه نشینان بار سنگین تری از نظر اقتصادی به دوش می کشند.

قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی را نشان می دهد

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت با بیان اینکه قاره آمریکا با وجود دسترسی به واکسن، بدترین آمار پاندمی (بیش از 56 میلیون مبتلا و یک میلیون و 300 هزار جانباخته) را نشان می دهد، خاطر نشان کرد: اگرچه واکسیناسیون کرونا در ایران با کندی پیش می رود و تا به امروز بیش از 250 هزار نفر واکسینه شده اند، در عین حال همه چشم به راه محموله های جدید واکسن و آماده شدن واکسن های تولید داخل هستند تا این قطره ها بتوانند حداقل زندگی را قدری به شرایط عادی برگردانند.

ادهانوم گفت: با این همه، هیچ واکسنی به طور 100 درصد تضمین نمی کند که فرد دریافت کننده هیچ گاه بیمار نشود.

وی بیان نمود: هرچند اطلاعات واکسیناسیون در سطح ملی محدود است، اما شواهد موجود نشان می دهد موارد ابتلاء به بیماری پس از دریافت واکسن بسیار محدود هستند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1259

به "هیچ واکسن کرونایی 100 درصد ایمنی ایجاد نمی کند، قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی کووید19 را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ واکسن کرونایی 100 درصد ایمنی ایجاد نمی کند، قاره آمریکا بدترین آمار پاندمی کووید19 را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید