چاووش اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست، ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود

به گزارش کوه سفید، وزرای خارجه آلمان و ترکیه طی نشست خبری مشترک درباره مسائل مختلفی از جمله تنش ها در روابط ترکیه و اروپا در سال گذشته و بحران لیبی صحبت کردند.

چاووش اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست، ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود

بهترین تجربه سفر را با تور چارتر ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و مولود چاووش اوغلو همتای ترکیه ای او امروز (پنجشنبه) در برلین نشست خبری برگزاری کردند.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، ماس در این نشست خبری گفت: سال 2020 در روابط ترکیه و اتحادیه اروپا سال سختی بود اما به نظر می رسد امسال بهتر باشد.

وی با بیان اینکه برلین همواره از روابط سازنده با آنکارا حمایت نموده، شرح داد: ترکیه متحد مهمی برای ما در داخل ناتو است و در آینده اهمیت بسیار بیشتری خواهد داشت و آلمان به طور مکرر بر این مسئله تأکید می نماید.

وزیر خارجه ترکیه نیز گفت: تجارت با آلمان به سرعت در حال افزایش است و ممکن است امسال بیش از 40 میلیارد دلار باشد.

چاووش اوغلو در موضوع لیبی نیز گفت: آنها در خصوص خروج جنگجویان خارجی از لیبی توافق کردند، اما خاتمه دادن به پشتیبانی ارائه شده [به طرابلس] بر اساس توافق نامه دوجانبه، به نفع لیبی نخواهد بود.

به نوشته آناتولی، وی با بیان اینکه ترکیه و آلمان در خصوص لزوم خروج مزدوران خارجی از لیبی توافق دارند، تاکید نمود: اما ما یک توافق دوجانبه با دولت لیبی داریم.

وزیر خارجه ترکیه درباره بی عدالتی در توزیع واکسن های کووید19 در دنیا نیز توضیح داد: حقوق مالکیت شرکت های فراوریکننده واکسن کرونا باید رعایت گردد و همکاری بهتری در پرونده فراوری مشترک [با آلمان] صورت گیرد.

اصرار ترکیه برای نگاه داشتن نظامیان خود در لیبی، در حالی است که نجلا المنقوش وزیر امور خارجه لیبی چندی پیش در جلسه استماع در مجلس نمایندگان ایتالیا در رم از ترکیه خواست که نیروهای خود را از این کشور خارج کند. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 1374

به "چاووش اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست، ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: قطع حمایت از لیبی، به نفع آن نیست، ماس: 2020 سال سختی در روابط با ترکیه بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید