چرا خانواده ها اغلب متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند؟

به گزارش کوه سفید، مهر/ مدیر تغذیه جامعه دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی، گفت: کووید 19 اغلب در بچه ها به شکل سرماخوردگی ساده خود را نشان می دهد و خانواده ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند.

چرا خانواده ها اغلب متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند؟

ناصر کلانتری اضافه نمود: در دوران کرونا از خوراندن نوشابه های شیرین به خصوص گازدارها، فست فودها، تنقلات، انواع کیک ها، کلوچه ها، شکلات های مختلف و همه موادی که عمدتاً قند ساده هستند، به فرزندان خودداری گردد. قند ساده عارضه بیماری را برای بچه بیشتر می نماید.

وی با بیان اینکه به مصرف میوه و سبزیجات را بیشتر از قبل باید در دوران کرونا به بچه ها توجه داشته باشیم، بیان نمود: اینکه فقط با لیموشیرین و لیموترش ویتامین C دریافت می کنیم، کافی نیست بلکه همه میوه ها از ویتامین C برخوردار هستند.

مدیر تغذیه جامعه دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد: بچه ها زیر دوسال باید مکمل ها را طبق پروتکل خود دریافت و از تولد تا 2 سالگی، روزی 1500 واحد ویتامین A و 400 واحد ویتامین D مصرف نمایند.

این استاد دانشگاه اضافه نمود: بچه ها از دو سالگی به طور معمول احتیاج به مکمل خاصی ندارند مگر اینکه کمبود آن اثبات شده باشد. تنها مکملی که در پروتکل کشوری تاکید شده است، دریافت ویتامین D است که روزی 800 واحد بچه ها بالای 2 سال تا 60 سال لازم است تا کمبود آن در جامعه رخ ندهد.

وی در خصوص ابتلا به کووید 19 در سنین مختلف، اظهارکرد: امکان کرونا در همه گروه های سنی وجود دارد به طوری که در ابتدای شیوع کرونا، نوزاد 48 ساعته و نوزاد 15 روزه مبتلا به کرونا در دنیا داشتیم و به ایران مرتبط نبود. اما نکته ای که در خصوص کرونا و بچه ها اهمیت دارد، این است که بیماریهای زمینه ای بخصوص دیابت، فشارخون، قلبی و عروقی، خودایمنی ها، اختلالات کبدی، کلیوی، ریوی و انسداد ریوی در بچه ها می تواند عامل کرونا باشد.

مدیر تغذیه جامعه دانشکده تغذیه دانشگاه شهید بهشتی، گفت: بیماری کرونا بیماری های زمینه شدیدتر می نماید تا جایی که می تواند منجر به فوت افراد گردد.

کلانتری ادامه داد: شیوع کرونا در بین بچه ها و بزرگسالان تقریباً مساوی است. اما هنوز در کل دنیا گزارش مرگ بچه ها ناشی از کرونا زیر 12 سال نداشتیم.

وی با بیان اینکه گاهی خانواده ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند، اظهارکرد: کووید 19 اغلب در بچه ها به شکل سرماخوردگی ساده خود را نشان می دهد و خانواده ها متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند. البته این بی توجهی از یک نظر خوب است که استرس نمی گیرند و فکر می نمایند فرزندشان سرما خورده است. اما بهتر است بچه ها در دوران سرماخوردگی نیز به مدت دو هفته قرنطینه شوند و با بزرگترها ملاقات نداشته باشند.

کلانتری اضافه نمود: همه بچه های که در دوره پاندمی کووید 19 قرار دارند، امکان دارد علایم سرفه، سرماخوردگی، تب، بی حالی و اسهال پیدا می نمایند که در این دوران باید به رفتارهای اجتماعی و فاصله گذاری اجتماعی رعایت گردد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: agdagh.ir شناسه مطلب: 692

به "چرا خانواده ها اغلب متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا خانواده ها اغلب متوجه ابتلای کودک به کرونا نمی شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید